طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کورس پلیس راهور و خودرو سازان !

چند روز قبل که آقای نیروی انتظامی به عدم توجه خودرو سازان در نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل، اعتراض کرد و از آنها درباره قیمت جان یک انسان پرسید ما مجبور شدیم دوباره نقبی به حافظه تاریخی رایانه مان بزنیم و همین طور که اطلاعات موجود در اینترنت را زیر و رو می کردیم و شخم می زدیم دریافتیم که سالهاست که رقابت سنتی بین «التیماتوم پلیس راهور» و «مهلت به خودرو سازان» شروع شده است و این این رالی سرعت هنوز هم ادامه دارد. نتیجه این رقابت هم شماره گذاری مستمر خودرو ها بدون کیسه هوا و ترمز ضد قفل است و ظاهراً حکایت این مهلت دادن ها نیز همچنان باقی... البته اینکه تصور کنیم  هر قرتی بازی که این اروپایی ها در آوردند ما هم باید فی الفور آن را روی خودروهایمان نصب کنیم، تصور درستی نیست. الان خودرو سازان اروپایی سیستم TNO یا همان سیستم کیسه هوای خارجی خودرو را به منظور جلوگیری از صدمه به عابران پیاده در هنگام تصادف طراحی کرده اند که « اگر اجل دهدم مهلت و خدا توفیق» شاید روزی خودروسازان داخلی ما هم روی این داستان فکر کنند و از پلیس راهور برای تولید این کیسه ها هم مهلت بگیرند! علی ایحال فعلاً که صنعت خودرو سازی کشور مثل استقلال و پرسپولیس شده و هزار تا دایه مهربانتر از مادر دارد و در واقع  «کارخانه اگر مالک صاحب نظری داشت ... این ترمز و این کیسه نمود دگری داشت!»
نکته ای دیگری که باعث می شود مردم زیاد به داشتن ترمز ضد قفل و سایر تجهیزات ایمنی اعتقادی نداشته باشند، مقوله اعتماد به نفس و داشتن دل و جگیر می باشد. در واقع مردم معتقدند راننده باید «راننده» باشد و به اصطلاح «دست فرمون» داشته باشد وگرنه مرگ دست خداست!
اگر عنایت داشته باشد در گزارشات پلیس هم بیشترین دلیل تصادفات، عامل انسانی تشخیص داده می شود که به نظر می رسد به جای دعواهای زرگری در خصوص کیسه هوا و ترمز ضد قفل و امثالهم، باید روی « دست فرمون» مردم کار کرد و گرنه هیچکس در خصوص پائین بودن کیفیت خودرو ها شکایتی ندارد و اگر جا داشت برای همین خودرو های کیلویی 20 هزار تومان صف می کشیدند و اصلاً هم به خاطر تلفات جاده ای گسترده نگران نیستند و به قولی: پایه بشکست و بدیدیم و نکردیم هراس  . . .  بام بنشست و نگفتیم به معماری چند!

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:10 ق.ظ http://pelak1136.blogsky.com/

سلام چرا رمز گذاشتی میترسی

سلام اگه بالای وبلاگو رو بخونی متوجه می شی. در ضمن این مطالب همه در روزنامه حمایت چاپ می شوند. از چی باید بترسیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد