طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

غیر قابل عزل!

عربها ضرب المثلی دارند با این مضمون« اَلغَریقُ یَتَشَبِثُ بِه کُل حَشیش» ما همیشه فکر می کردیم معنی این ضرب المثل این است: کسی که دارد غرق می شود به حشیش روی می آورد! اما بعد ها فهمیدیم کسی که دارد غرق می شود به هر دست آویزی چنگ می اندازد. مثل افرادی که قرار است پست و منصبی را از آنها بگیرند و یک هیات را بسیج می کنند تا خدای ناکرده این پست را از دستشان نگیرند! .فقط کم مانده که مبصران کلاس ها یا آبدارچی های محترم بابت عزل و نصب شان به مقامات پناه بیاورند. البته چنین فیلم و سریال هایی بیشتر در شهرستان ها رخ می دهد که گاهی اوقات مسئول قبلی درب دفترش را نیز قفل می کند و از تحویل کلید نیز خود داری می کند! علی ایحال با توجه به نزدیکی انتخابات و تغییر کابینه و اعضای شورای شهر و اذناب ایشان، چند پیشنهاد سازنده و کم هزینه ارائه می شود تا اندکی از دغدغه های این جماعت کاسته شود:
الف) درج عبارت «غیر قابل عزل» : حتماً شما هم مشاهده فرموده اید روی بعضی محصولات ویژه ( نظیر دوغ، شیر یا دهانشویه مدارس) عبارت غیر قابل فروش درج می شود. پیشنهاد می شود روی میز کار این عزیزان در کنار نامشان عبارت «غیر قابل عزل» نصب شود تا رئیس جدید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و جای تلاش برای عزل این بزرگواران به سایر امورات بپردازد!
ب) خط ویژه:  به روسای ادارات یک خط ویژه یا تلفن ماهواره ای اعطا شود تا آن هیاتی که برای جلوگیری از عزل فرد مورد نظر بسیج می شوند؛ در هر زمان و مکانی قادر باشند با آقای رئیس تماس حاصل کنند.
ج) پست های مادام العمر: در برخی سازمان ها نظیر فیفا یا انجمن نویسندگان جهانی به برخی از افراد که - عمری را در آن رشته سپری کرده اند- پست های «افتخاری و مادام العمر»  اعطا می شود. پیشنهاد می شود در حکم برخی افراد نیز که قرار است - عمری را در این سمت سپری کنند-  عبارت مادام العمر قید شود تا خیالشان از بابت جابجایی راحت باشد. در خاتمه به عرض می رساند رئیس جمهور یک مملکت بعد از چهار سال – حتی اگر با 50 میلیون رای انتخاب شده باشد و دور مردم را طلا گرفته باشد- باز هم باید عوض شود و مثل سایرین در انتخابات شرکت کند. حالا چطور عده ای خودشان را تافته جدا بافته تصور می کنند الله و اعلم...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد