طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

ستاد مطلوب سازی قیمت ها!

ما همواره در عرایض مان و افاضاتمان بر تمرکز روی مسئله به جای تمرکز روی راه حل تاکید داشته و داریم و بر این باوریم که در حل انواع مشکلات باید نگاه اپیستمولوژیک(بیرونی) داشت و نگاه آنتولوژیک(درونی) به مسائل، چاره ساز نیست. چرا که بعد از حسینقلی خانی شدن بازار ارز و دلار و تولد انواع و اقسام مافیا و سلطان از مافیای علف و یونجه گرفته تا سلطان زرنیخ و سود سوز آور، حتی «پیر مغان» هم در حل مشکلات وا مانده است چه برسد به من و شمای کارمند. به قول شاعر جوان لر با پیر مغان مشکل خودم بردم دوش / گفتا خودم از تو مشکلم بیشتر است!
بنابراین در حل مشکلات – علی الخصوص از نوع اقتصادی- یافتن راهکارهایی که کمترین هزینه را داشته باشد و قابلیت تعمیم در سایر مسائل هم داشته باشد، از نان شب واجب تر است. در همین راستا بر و بچه های شرکت پیشتیبانی امور دام پیشقدم شده اند و به جای کَل کَل کردن با سایر نهاد ها و ستاد تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سفت کن شل کن و چانه زدن بر سر قیمت مرغ،  با کلی حساب و کتاب و چرتکه انداختن، موفق شدند در نهایت دقت «قیمت مطلوب» مرغ را محاسبه و آن را رسانه ای کنند. عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص قیمت مرغ گفته «توزیع گوشت مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان قیمت برای تولیدکننده و مصرف کننده مطلوب است!» ( روزنامه جوان)
ملاحظه فرمودید. البته در این که اگر قیمت از 6000 تومان هم بالاتر برود، برای تولید کننده مطلوب است هیچ شکی نیست و بر هفت جد و آبا منکر آن لعنت؛ و چیزی هم که مطلوب تولید کننده است، قطعاً برای مصرف کننده منشاء خیر است. اصلاً به قولی از دست دوست، هرچه ستانی شکر بود!
علی ایحال با توجه به اینکه چراغ اول را دوستان مرغ پرور روشن کردند، پیشنهاد می شود سایر نهاد ها و ادارات هم زود تر دست به کار شوند و در اولین «ستاد مطلوب سازی قیمت ها» را تشکیل دهند.
چون هنوز تا عید چند روزی باقی مانده است هر چه سریعتر قیمت مطلوب کالا ها و خدمات را رسانه ای کنند تا خلق الله تکلیف خود را شب عیدی بدانند و اینقدر بابت افزایش قیمت کالاها- که قیمت برخی از آنها انصافاً مطلوب است- گله و شکایت نکنند! 

نظرات 1 + ارسال نظر
جوک چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.jokeha.com/

هروز با جدیدترین و خنده دار ترین جوک ها پذیرای حضور گرم شما هستیم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد