طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کوکوی پیازچه و تشویش اذهان عمومی!

در این وانفسای گرانی ، آلودگی هوا و سایر مصائب شیرین! برخی از دوستان به درشتی میوه ها و صیفی جات گیر داده اند و به جای «زدن به تخته» یا گفتن «باغت آباد انگوری!» مصرف این محصولات را خطرناک و سرطان زا اعلام کرده اند! سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مهر ، اندازه های غیر معمول محصولاتی همچون سیب ، پرتقال ، سیب زمینی و پیاز را از دستاورد های استفاده بیش از حد از کود های شیمیایی اعلام کرد و گفت:« درشتی این محصولات برای مصرف کنندگان خوشایند است ، در صورتی که مصرف آنها در طول زمان تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.» اما وزارت جهاد کشاورزی این مطلب را انکار کرده و میوه های ایران را جزو سالم ترین محصولات جهان دانسته و سرطان زایی این محصولات را بی اساس خوانده است. هر چند تشویش اذهان عمومی و خصوصی کار ناصواب و نکوهیده ای است و ملت ممکن است دیگر دست و دلشان به پخت کوکوی پیازچه هم نرود ؛ ولی از طرفی حق با سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس است. همین دیروز عمو سیفی یک شلغم به مدرسه آورده بود که دو کیلو وزن داشت.( این مطلب خدا وکیلی جدی است و عکس این شلغم در وبلاگ عمو سیفی موجود است.) علی ایحال با عنایت به اینکه سلامت مردم برای من و عمو سیفی جزو اولویت ها است ، چند پیشنهاد در این خصوص ارائه می شود:
الف) صادرات میوه های درشت: تا دیروز که میوه های درشت به خارج صادر می شد ، الان هم همان رویه را در پیش بگیریم و میوه های درشت را صادر کنیم.
ب) هشدار های تصویری: از همان عکس های دل و جگر خواهر اسطوره ای مان زلیخا! که روی پاکت های سیگار انداخته اند روی بیلبورد های تبلیغاتی چاپ کنیم و نسبت به مصرف این محصولات و عواقب آن هشدار بدهیم.
پ) گران کردن کود: با گران کردن سموم شیمیایی و کود جلوی مصرف بی رویه مواد شیمیایی را بگیریم تا کشاورزان این قدر کود پای محصولات کشاورزی نریزند. چون اگر همین طور پیش برویم و کود را گران نکنیم ، ممکن است علاوه بر افزایش طول و عرض محصولات ، شاهد قاچاق کود هم به کشور های همسایه باشیم! سالم باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد