طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

وام های خرد و کلان!

این ماجرای انگشت گزیدن من و عمو سیفی کم کم دارد برای ما درد سر می شود و دیگر هیچ جای سالم در انگشتانمان باقی نمانده است. هر چند برخی اخبار عجیب و غریب راوی درست و حسابی ندارند ولی «ز دانا شنیدم من این داستان» منظور نماینده مردم شریف قم است که فرموده اند:«فردی که هواپیمای اختصاصی دارد و 12 هزار میلیارد تومان سرمایه ، از پرداخت معوقاتش سرباز می زند!» ( جام جم 18 دی)
حالا من و عمو سیفی حق داریم « ز حیرت گم کنیم زَر هم زَری را» چرا که عده ای از مردم به دلیل گرانی بلیط هواپیما دیگر قادر به انجام سفر های سیاحتی ماهانه به اروپا نیستند و باید به کشور های آسیایی یا کیش سفر کنند و یا به همان ماشین های 300 میلیونی بسنده کنند و عده ای با هواپیمایی اختصاصی در آسمان لاجوردی جولان بدهند!
البته اینکه برخی دوستان به چطور به چنین ثروتهایی دست می یابند به ما هیچ ربطی ندارد ولی وزیر محترم اقتصاد در خصوص معوقات بانکی اعلام نمودند که 40 میلیون پرونده تسهیلاتی از40 میلیون پرونده تسهیلاتی در بانک های دولتی7 میلیون و 600 هزار پرونده معوقه بانکی داریم که از 100 هزار تومان شروع می شوند. وی افزود 50 درصد این معوقات بانکی وامهای خرد و 50 درصد آن وامهای بالای ده میلیارد تومان است.( جام جم 18 دی)
(خدا را شکر بالاخره معنای اقتصاد خرد و کلان را بعد از عمری فهمیدیم!)
هر چند به علت قلت دانش اقتصادی اینجانب ارائه نظرات کارشناسی مالی را به عمو سیفی واگذار کرده بودم ولی به علت حساسیت موضوع این مسئله را خودمان راساً واکاوی کرده ، به ارائه پیشنهاد های سازنده می پردازیم.
الف) دولت محترم دور آن 50 درصد وام خرد را خط بکشد و تمام توان و انرژی را برای باز پس گرفتن وام های کلان هزینه کند چون اگر چهار تا از آن وام های کلان زنده شود به اندازه کل این 50 درصد وام خرد ارزش دارد.
ب) از قدیم گفته اند جلو ضرر را هر جا بگیرید منفعت است ، بانک مرکزی به کسانی که معوقات خود را پرداخت نمی کند ، خواهشاً وام ندهد!
ج) هر چند راهکار در این موضوع فراوان است ولی به قول خیام «باقی همه رایگان نیرزد هشدار...»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد