طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

به غلط کردن افتادن اشرار را!

چند روز قبل بر و بچه های زحمتکش نیروی انتظامی به جان اشرار افتادند و کت بسته آنها را برای خوردن آب خنک راهی زندان کردند ؛ جوری که صدای غلط کردنشان از تلویزیون شنیده شد. ما هم به سهم خود می گوئیم « نیروی انتظامی تشکر تشکر ...»
در قدیم اگر کسی زور بازویی داشت و به اصطلاح گنده لات محل بود در وهله اول مراقب پیرمرد ها ، بچه ها و نوامیس محله خودشان بود ، اما الان دوره و زمانه عوض شده و زور گیری از همسایه و بچه محل مد شده است!
البته در گذشته هم زور گیری بود ولی علی رغم اینکه در آن دوران دوربین مدار بسته و موبایل نبود باز هم زورگیری یا در خفا آنجام می شد یا با رعایت کامل اصول ایمنی و استتار و به قول اوحدی « یا رخ بپوش از مردمان، یا مردم آزاری مکن» اما الان وقاحت به جایی رسیده بود که ملت را روز روشن جلوی دوربین بانک به اصطلاح لخت می کردند و دار و ندارش را می بردند!
علی ایحال با عنایت به اینکه عزم دولت و قوه قضائیه برای مبارزه با اشرار جزم است ما هم چند پیشنهاد ارائه می کنیم تا نخودی در این آش انداخته باشیم:
الف) تا جایی ما در فیلم ها دیده ایم نصف کشور های اروپایی را زندانیان ساخته اند ، از این اشرار در ساخت پروژه های زیر بنایی استفاده شود تا هم آنها معنای عرق ریختن و کار کردن را بفهمند ، هم شاید جاده تهران شمال زودتر افتتاح شود.
ب) همانطور که قبلاً عرض کرده بودیم برای فروش اسید به مردم ، گواهینامه سلامت روان مطالبه شود ، در مورد چاقو و قمه نیز ارائه معرفی نامه از صنف قصابان الزامی شود تا بچه 18 ساله قمه به کمرش نبندد و قویترین مردان ایران را راهی قبرستان نکند.
ج) به روی پیشانی اشرار انگ بزنند. تاریخچه « انگ زنی » یا « استیگما»  به دوران یونان باستان بر می گردد. در آن دوران افراد خلافکار را « تاتو» یا همان خالکوبی می کردند تا نشان دهند این فرد با سایرین تفاوت دارد.الان هم می شود روی پیشانی اشرار عبارت  «غلط کردم» را خالکوبی کرد تا این ننگ تا ابد روی پیشانی شان بماند!
د) در ضمن در مقابله با اشرار که الان محارب هم محسوب می شوند ، توصیه های بزرگان را نیز آویزه گوش قرار دهیم. در این خصوص بیدل دهلوی فرموده : «گردن بی‌ادبان را رگ گردن تیغ است! » موفق باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد