طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شاباش دولت!

بعد از آرامش نسبی بازار ارز و سکه دوباره بحث یارانه ها و پرداخت نقدی داغ شده است. علی رغم اینکه پول چیز کثیفی است ، نصف دعوای ملت و دولت و مجلس بر سر همین پول است. البته در همه متون اقتصادی ، «پول» در تعریف ابتدایی آن ، وسیله، قطعه، شی، یا چیزیست که انسان‌ها برای تبادل خواسته‌ها، خدمات، کالاهای نیازها از آن استفاده می‌کنند ولی چیزی راجع به چرک کف دست بودن یا کثیف بودن آن در هیچ کدام از کتب مرجع ذکر نشده است. علی ایحال با عنایت به اینکه وجود 17 رقم باکتری روی پول ثابت شده بنده شخصاً در مواجهه با این موجود بی شاخ و دم احتیاط می کنم.
اما عمو سیفی در مواجهه با پول و مسائل مرتبط با آن هیچ ابایی دارد و هر وقت هم قاطی می کند هبا منثورا می بافد. دیروز باز هم روی فاز نظرات کارشناسی افتاده بود و از اوضاع هدفمندی یارانه ها و شاباش این مقدار پول توسط دولت گله داشت. عمو سیفی معتقد است دولت مصوبات چند گانه مجلس را در یک مرحله انجام داده و اکنون می‌خواهد با کمک رسانه تصویری و تحریک تقاضای پول در میان مردم میزان یارانه نقدی آن را ۵/۵ برابر کند. یعنی فرآیند هدفمندی یارانه ها که شامل توزیع هدفمند یارانه بین افراد نیازمند ، تحول در تولید ، جلوگیری از فشار به اقشار کم در آمد و ... بود فقط به توزیع یارانه نقدی بین مردم منجر شد و الان نیز قرار است با افزایش یارانه ، حامل های انرژی را به قیمت چند سال جلوتر به مردم بفروشند. با اینکه عمو سیفی از کن و سولقان آن طرف تر نرفته ولی معتقد است در هیچ کجای جهان حتی در لیبرال‌ترین اقتصاد‌های جهان و در پیشرفته ترین کشور های جهان یارانه بهداشت، تحصیل ، تولید و.‌.‌. به صورت نقدی به مردم پرداخت نمی شود و یارانه به صورت غیر مستقیم به دست مردم می رسد!
سیفی از شاد باش پول های حاصل از در آمد نفتی هم شاکی است و این نوع مهندسی را خطرناک می داند و ماحصل آن را رونق بازار وارداتی می داند. از سویی معتقد است در این آشفته بازار رانت خواری عده ای و افزایش طرح های زودبازده و ... میزان معوقات این طرح ها به ۷۰ هزار میلیارد رسیده است.
ما که زیاد به حرف ها و مستندات عمو سیفی ایمان نداریم ، ولی هر وقت ایشان در مدرسه صحبت می کند ، اول مدیر ما به فکر فرو می رود ؛ بعد با تشر به او دستورر آوردن چای می دهد و وقتی سیفی به آبدارخانه می رود دوباره به فکر فرو می رود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد