طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تابوت های دیجیتال2013!

تا همین چند سال قبل اگر شبی ، نیمه شبی گذرتان به قبرستان می افتاد ، چیزی جز تاریکی و ترس نبود و به قول حافظ از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود و ممکن بود از وحشت قالب تهی کنید و همانجا ماندگار شوید. اما الان زمانه عوض شده و حال و هوای قبرستان ها عوض شده و به قولی «چه‌ های و هوی برآید ز مردگان قبور!»
البته این سر و صدا و دامبل و دیمبل ربطی به اموات ندارد ، چرا که ظاهراً «بر نیاید ز مردگان آواز » و ماجرا مربوط به تابوت های دیجیتال است!
«فناوری، دنیای اموات را بی‌نصیب نگذاشته و یک شرکت سوئدی تابوت جدیدی با قابلیت پخش موسیقی ساخته که مجهز به آمپلی فایر 2.1، یک جفت بلندگوی دو طرفه و ساب ووفر هشت اینچی است که به تنظیم فضای آکوستیکی در داخل تابوت کمک می‌کند. این تابوت مجهز به پردازنده اینتل 2.5 گیگاهرتز و اینترنت بی سیم چهار گیگابایت است و  امکان بروز رسانی آرشیو موسیقی تابوت وجود دارد. سنگ قبر پیشرفته این سیستم نیز مجهز به یک صفحه نمایشگر هفت اینچی است که آهنگ درحال پخش در تابوت متوفی را نشان می‌دهد. با استفاده از برنامه نرم‌افزاری امکان پخش آهنگ‌های مورد علاقه فرد در زمان حیات متوفی، توسط دوستان و اعضای خانواده فراهم می‌شود!»(روزنامه خورشید- 25 آذر91)
ملاحظه فرمودید. یعنی اگر تا دیروز فقط بو و دود قابلیت نفوذ در تابوت داشتند و به قول شاطر عباس صبوحی«قربان وفاتم به وفاتم نظری کن / تا بوت مگر بشنوم از رخنه تابوت » الان صدا و تصویر هم قابل انتقال هستند. اصلا تابوت نگو مالتی مدیا ، چند رسانه ای تمام عیار و فول آپشن...
در گذشته برای پادشاهان هم نهایتاً تابوت سمین یا زرین طراحی می کردند ، اما الان سفارشی سازی مد شده و ممکن است در آینده شاهد پیش فروش انواع تابوت با آپشن های مختلف باشیم. تابوت با درب ضد سرقت ، رنگ متالیک ، دو سیمکارت همزمان فعال ، گرمایش از کف ، تهویه مطبوع! علی ایحال با توجه به اینکه در روز های اخیر  اوضاع تخصیص ارز به کالاهای ضروری کشمشی است ، پیشنهاد می کنیم فعلاً ثبت سفارش این مدل تابوت ها را از دستور خارج کنند تا اوضاع ارز کمی رو به راه شود. در ضمن ما که با همان مرکب های چوبین بیشتر حال می کنیم! پاینده باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد