طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

هر که را بینی شکایت می‌کند!

این روز ها مشتری مداری حرف اول را می زند و اگر سری به سایت ها و جراید بزنید همه سازمان و نهاد ها شماره تلفن و شماره پیامک داده اند تا ملت از گرانفروشی و کم فروشی ، ارسال پیامک های تبلیغاتی ساعت 2 بعد از نیمه شب ،کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش خودرو ها ، انتقال با تاخیر وجه در سامانه شاپرک ، زیر میزی برخی از پزشکان و ... شکایت کنند.
البته این گیس و گیس کشی ها و شکایت کردن ها موضوع جدیدی نیست و در ادوار گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و اشعاری نظیر «به کجا برم شکایت به که گویم این حکایت» یا «دلم با خویشتن آمد شکایت را رها کردم» نشان می دهد در آن زمان هم ملت شاکی بودند ولی با وجود داشتن وقت کافی ، از شکایت به جایی نمی رسیدند و سعی می کردند حرمت ریش های سفید و دوستان کد خدا منش را نگه دارند زودتر مصالحه کنند و به قولی «من نیم شاکی رضایت می دهم» و الی آخر...
البته الان اوضاع تغییر کرده و مو را از ماست می کشند. همین دو هفته قبل دو تن از مدیرانی که قانون یک ضامن را برای وام زیر ده میلیون رعایت نکرده بودند از کار برکنار کردند و الان در گلگیر سازی مشغول به کار هستند!( دروغ و راست کار کردن در گلگیر سازی به گردن عمو سیفی است وگرنه جراید چیزی در این باره نگفتند!) تازه بخشنامه هم کرده اند که بعد از شکایت می توان ادعای درخواست خسارت هم کرد!
علی ایحال با توجه به این که لزوم شکایت از افرادی که مخل آرامش و آسایش هستند حق طبیعی مردم است چند پیشنهاد در این خصوص ارائه می شود:
الف) تشکیل ستاد نظارت بر شکایت های مردمی:  این ستاد می تواند با راه اندازی یک پایگاه اینترنتی از مردم بخواهد مثلاً بعد از شکایت از بقال محله به جهت گرانفروشی در سایت سازمان نظارت ، این شکایت را در این سامانه نیز ثبت کنند و کد رهگیری دریافت کنند! از قدیم هم گفته اند کار از محکم کاری محکم میشه...
ب) تشکیل کمیته ویژه نظارت بر ستاد نظارت بر شکایت های مردمی: این کمیته نیز می تواند فعالیت های کمیته صدر الاشاره را رصد کند تا کار به نحو احسن انجام شود.
پ) برگزاری همایش: با برگزاری چندین همایش نظیر «شکایت و چالش های فرارو» ، « نقش رسانه در شکایت های روز مره» ، «شکایت ، بررسی علل و راهکار ها» ، «راهکار های تبیین شکایت در هزاره سوم» و .... می توان شیوه های عملی جهت شکایت از چندین متخلف در طول شبانه روز و سایر موارد مرتبط به شکایت بررسی کرد و نتایج حاصله در جلسات کیفیت بخشی(!) در سالن پذیرایی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند تا امید به خدا ضرورت شکل گیری همایش های آتی همانجا کلید بخورد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد