طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

ای بخاری های نفتی معذرت خواهی کنید!

هر چند سوختن دخترکان معصومی که موهبت الهی زیبایی را از دست داده اند ، خنده که ندارد بماند ، گریه هم دارد ولی چه می توان کرد که عده ای در این گیر و دار ، باز هم به جای استعفا یا روم به دیوار اقرار به نواقص موجود در آموزش و پرورش ، منکر تمامی کاستی ها شدند تا جایی روزنامه جام جم مجبور به فراخوان در خصوص اعلام اسامی و آدرس مدارس دارای بخاری چکه ای توسط مردم شد که نتیجه هم از قبل معلوم بود! البته علت اصلی آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر کامل نشدن چرخه سوخت در کاربراتور بخاری اعلام شد ولی عدم اعلام گزارش وجود چنین بخاری هایی توسط خبرنگاران و کوتاهی معلم و مستخدم نیز ، از دلایل بروز این حادثه تلخ قلمداد شده اند که در نوع خودش بی نظیر است!
حیرتا با وجود اینکه سالها از کشف آتش توسط اجداد غار نشین ما می گذرد ، هنوز برخی دوستان از خطرات آتش و بخاری های عهد شِپِل و لاستیک میرزا آگاه نیستند و کماکان بساط بخاری های نفتی ، گازوئیلی ، چکه ای و کاربراتوری در تعداد زیادی از مدارس کشور داغ داغ است که همه ساله حادثه آفرین می شوند و در اکثر موارد خطای عوامل انسانی موجود در مدارس نظیر معلم و سرایدار علت تامه بروز حادثه عنوان می شوند.البته گاهی اوقات هم می توان قصور را بر گردن جامدات و کائنات انداخت. شاعر (سعید بیابانکی)در این خصوص فرموده: «دانش آموزان ما را بار ها سوزانده اید  ای بخاری های نفتی معذرت خواهی کنید!»
علی ایحال از آنجایی که طرح های مهمتری در مدارس کشور در حال اجراست نظیر هوشمند سازی مدارس ، اتصال همه مدارس به اینترنت ملی ، زنگ مسواک ، حوله ، خمیر دندان و قس علی هذا ... پیشنهاد می شود جهت بالا رفتن ضریب ایمنی در مدارس چند طرح  ضربتی و فوری فوتی برگزار شود:
الف) برگزاری دوره های توجیهی برای باباهای مدرسه که به جای هدایت دانش آموزان به بیرون با بخاری کشتی نگیرند که منفجر شود! ( هر چند آن بنده خدا تقصیری نداشت و در آن شرایط هول شده بود)
ب) برگزاری دوره های پرش از روی آتش برای دانش آموزان یا مانور آتش سوزی به جای مانور زلزله
ج) برگزاری دوره های مدیریت بحران و احداث یک واحد هلال احمر یا اورژانس در حیاط مدارس
همین الان هم پیامکی از دیار باقی از سوی مخترعِ مرحومِ بخاری چکه ای رسید با این مضمون: «آقا جون من چه گناهی کردم که به من فحش می دین! من این بخاری رو 300 سال قبل اختراع کردم ، چه می دونستم شما میخواین تا 2012 از این بخاری ها استفاده کنین! زمانی که من این بخاری رو اختراع کردم نه گاز بود ، نه پکیج بود ، نه شوفاژ ، نه هیچ کوفت و زهر مار دیگه... جون مادرتون به من فحش ندین... دم همتون گرم...»

نظرات 1 + ارسال نظر
یار مهربان سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ http://yaremehraban11.blogfa.com

سلام حالتون خوبه ؟
نمی دونم چه طوری ولی با این همه درد ورنجی که در این واقعه است با قلم طنز شما خندیدم.
امشب دو تا از همکارانی که به گرگاان انتقالی گرفته اند را دیدم هرسه ی ما پشیمان بودیم .ان دو تصمیم کبری خود را هم گرفته اند و می خواهند برگردند.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد