طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

مبارزه با غلام تکثیر!

بعد از دستگیری ضربتی و فوری فوتی جمشید بسم الله که منجر به آرامی و تا حدی فروکش کردن دریای متاطم ارز گردید ، حالا نوبت به دستگیری غلام تکثیر و اذناب مشار الیه رسیده آن هم با صرف بودجه ای معادل 30 میلیارد تومان!
«دبیر ستاد حمایت و صیانت محصولات فرهنگی کشور از راه‌اندازی ستادهای مبارزه با کپی غیرمجاز در هجده استان خبر داد و مدعی شد پخش یکسان آثار فرهنگی در سطح کشور، باعث کاهش این دست تخلفات می‌شود. انصاری یکی از راهکارهای کاهش میزان کپی غیرمجاز را افزایش قیمت سی دی و دی وی دی خام دانست و گفت: می‌توانیم با افزایش قیمت سی‌دی و دی‌وی‌دی خام و بالا بردن تعرفه واردات این حوزه را مدیریت کنیم!» ( جام جم- 20 آبان 91)
راستش را بخواهید با وجود سیستم ساعتی گرانی کالا ها ، گران کردن اجناس برای کاهش تکثیر غیر مجاز آثار جواب نمی دهد. چرا که حنای گرانی اجناس دیگر رنگی پیش مردم ندارد و هر قدر کالایی گران تر شود ، میل مردم به خرید آن بیشتر می شود. در ضمن اگر قرار بر گران کردن باشد باید رایتر ، فلش ، رم ، هارد اکسترنال و تجهیزات مربوط به کپی کردن را هم گران کنیم که به درد سرش نمی ارزد. اما تا جایی که من و عمو سیفی در مورد کپی رایت یا همان حق و حقوق صاحب اثر ، تحقیق کردیم به این نتیجه رسیدیم که تنها چیزی که در مملکت ما کپی نمی شود و همه ملت مجبوردند اصل آن را بخرند ، «روزنامه» است. حتی با وجود اینکه نسخه pdf روزنامه ها را روی سایت می گذارند و هر روز هم قیمت روزنامه ها بالا می رود ، باز هم کسی تمایل به کپی گرفتن از روزنامه ندارد و همه اصل آن را می خرند و می خوانند. دلیل اینکه مردم تمایلی به استفاده از روزنامه کپی شده یا بیات! ندارند ، به روز بودن آن است. لذا پیشنهاد می شود تولید کنندگان آثار سینمایی یا موسیقایی نیز ، آثار خود را روزانه منتشر کنند. چطور این کره ای ها با یک لوکیشن و چهار تا افسانه و چند تانکر آب 4000 قسمت سریال می سازنند ؛ ما هم می توانیم با کمک برخی دوستان هنر مند(!)  هر روز چند فیلم سینمایی تولید کنیم. در مورد موسیقی هم که الا ماشاالله خواننده داریم که اگر برخی از آنها را رها کنند هر یک ساعت یک آلبوم به بازار عرضه می کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد