طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نهضت وصول در سایه !

در جوامع بشری همیشه افرادی هستند که به نوعی جور دیگران را می کشند و داستان همان بنی آدم اعضای یکدیگرند و بقیه ماجرا است. در مواردی این افراد با کمترین ادعا و دستمزد ناچیز گره از کار خلق الله باز می کنند و علاوه بر کسب روزی حلال! مراقب آمار اشتغال هم هستند که خدای ناکرده خط خطی نشود. این عزیزان در بسیاری از مواقع تاریکی شب را برای انجام امورات و پیگیری مسایل انتخاب می کنند تا خدای ناکرده شائبه ریا در ذهن سایرین متبادر نشود و تا جای ممکن از معرفی خود ابا دارند و عموماً به صورت ناشناس فعالیت می کنند و از ارائه هر گونه مدارک شناسایی و سجلی خودداری می کنند چرا که حرفشان سند است و سنگ را آب می کند. شاید تاکنون متوجه منظور ما شده باشید. بله دوستان «شَر خر...» اما شر خر کیست؟
شَرخَر فردی غیر دولتی و مردم نهاد است که رگه ها و ته مایه هایی از خشونت در سیمای ظاهری اش به چشم می خورد. این فرد در ازای مبلغ ناچیزی میزان بروکراسی های ادارای موجود جهت وصول چک های برگشتی را کاهش می دهد و باعث می شود معاملات روند طبیعی خود را طی کنند و چک های رد و بدل شده بین افراد بدون فوت وقت نقد شوند؛ در ضمن چون میزان سعه صدر در این دوستان خیلی کمتر از استاندارد جهانی است و از سویی حجم متقاضیان استفاده از خدمات این افراد زیاد است ، درنگ در مواجهه با این بزرگواران جایز نیست و توصیه می شود از اطاله کلام و هر گونه توضیح اضافی در خصوص زمان پر کردن محل چک شدیداً پرهیز نمائید.
اما نکته قابل توجه اینکه در سال های اخیر بسیاری از صاحبان حرف نظیر پزشکان ، پرستاران ، وکلا، زرگر ها ، صراف ها و حتی داروخانه دار ها که به هیچ عنوان خشونت برازنده ایشان نیست و اجل از شخصیت آنهاست به  اسپری فلفل و برخی وسایل تدافعی مجهز شده اند ولی دوستان شر خر از کمترین امکانات برخور دار هستند و اخیراً نیز در جراید آمده است:«حمل وسایل دفاع شخصی از مصادیق حمل سلاح سرد محسوب شده ، با آن برخورد می شود.»( به نقل از جام جم)  این نوع برخورد با افرادی که نقش آنها به مراتب پر رنگ تر از کارکنان نهضت وصول در بانکها است ، شایسته نیست و با توجه به فرار مالیاتی و عدم پرداخت اقساط وام های کلان توسط برخی اخلال گران کلان اقتصادی امید است مسئولین در استفاده از تجارب این دوستان و فراهم کردن شرایط جهت توسعه دامنه فعالیت ایشان که سایه به سایه و دوشادوش سیستم بانکی در حرکتند ، تلاش نمایند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد