طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

روغن الاغ!

چند روز قبل در نهایت صبر و حوصله و با رعایت اصول حفاظتی و امنیتی در حال استفاده از اینترنت بودم. چند تایی صفحه باز کرده بودم و عین سیخ های کباب هر چند ثانیه یک بار سری به صفحات می زدیم تا ببینم چقدر از صفحه بار شده است. به قول قدیمی ها در این سوق الثلاثا( سه شنبه بازار ) همه چیز یافت می شود. از روغن الاغ و شغال گرفته تا گیره ضد خرو پف و پودر لاغری و ... که صد البته با توجه به این که اینترنت پایه و پرچینی ندارد ، وجود چنین تبلیغاتی در اینترنت طبیعی است. اما چند وقتی است صدا و سیمای ما هم در حال تبدیل شدن به سوق الثلاثا است و صدر جدول تبلیغات تلویزیونی به همان محصولات و خدماتی اختصاص دارد که تبلیغ آنها در رسانه ممنوع است. دکتر محمد شریعتی، قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت:« تبلیغ غلات حجیم شده، انواع نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا، انواع چیپس ، انواع داروها و همچنین خدمات آرایشی ، کاشت مو و... ممنوع است و با چنین تبلیغات فاقد مجوز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»( سایت ایسنا)
اینکه وزارت بهداشت خود را در امر سلامت مردم دخیل می بیند جای تشکر دارد( چون وزارت اقتصاد در کنترل گرانی خود را دخیل نمی بیند و آن را کلاسیک می داند!) ولی جناب شریعتی نفرمودند که اولاً این ممنوعیت از چه زمانی آغاز خواهد شد ، دوم اینکه برخورد با چه کسانی صورت خواهد گرفت با صدا و سیما ، فروشندگان کالا یا بینندگان!
اما با وجود چنین بخشنامه های صریح و شدید الحنی باز هم « رو دگر شو تو به تبلیغ که او شد دگری» جواب می دهد و با اینکه راسته حلزون با راسته چهار پایان تفاوت دارد و هیچ ارتباط ارگانیک بین پوسته حلزون و صورت آدمیزاد وجود ندارد همچنان خلق الله را در صدا و سیما به خرید روغن حلزون تشویق می کنند. راستی مارمولک هم قادر است دمب! قطع شده خود را مرمت کند. می ترسیم چند دیگر شاهد تبلیغ روغن و کرم مارمولک  برای افرادی باشیم که دولت دم آنها را از بازار اقتصادی مملکت چیده است و در حال آب خنک خوردن هستند!
هر چند تبلیغات شبانه روزی صدا و سیما همین طوری روی اعصاب است و باعث افزایش مصرف گرایی در جامعه شده ولی اگر قرار باشد سلامت مردم در این بین قربانی شود و « باغ تبلیغ از این باغ جداست» تبدیل به شعار محوری صدا و سیما شود ، سنگ روی سنگ بند نمی شود! سالم باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سوسن دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:11 ب.ظ

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست
آنچه هرگز به جایی نرد فریاد است.
یه شبکه زدن به چه بزرگی صبح تا شب تبلیغ می کند.
شبکه ی بازار را عرض می کنم
ما هرچه تلاش کردیم این شبکه را قفل کنیم نشد که نشد
خواهر کوچکمان اعت ها پای این شبکه می نشیند و برای آینده برنامه ریزی می کند که فلان چیز برای جهیزیه خوب است و بهمان چیز برای کادو دادن
هر روز هم پول توجیبی و پول های قلکش را می شمارد تا کی بتواند یکی از این دستگاههایی که تبلیغ کرده اند را بخرد
رواج فرهنگ مصرف گرایی کوچکترین تاثیر این شبکه است
برای پوست کندن میوه هم حتما باید از فلان مارک وسیله داشته باشند
خدا به داد نسل بعد برسد که یک بشقاب را هم خودشان نمی توانند بشویند.
ما که میوه را با پوست گاز می زدیم اوضاع اقتصادیمان اینگونه است
وای به حال نل پرتوقع بعدی که تا چنگال نداشته باشند آب هم نخواهند خورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد