طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

وام ازدواج به شرطها و شروطها!

انشاالله به میمنت و مبارکی... به پای هم جوراب کنید! نه ببخشید به پای هم پیر شوید... همانطور که مستحضرید ازدواج یکی از خجسته ترین مراسمات زندگی هر انسان هدفمندی است و هر گونه بی توجهی به این مقوله ذنب لایغفر است. به همین دلیل ، 25 مهر ماه را در کشور ما روز ازدواج نامگذاری کرده اند و وزارت ورزش و جوانان دست به کار شده تا یک چشم روشنی حسابی در این روز خجسته  به جوانان هبه کند. این چشم روشنی چیزی نیست جز یک بسته حمایتی ویژه تُپل و مَشتی ، که اگر در هیات دولت تصویب شود ، انشالله شرایط ازدواج برای جوانان تسهیل می شود و جوانان می توانند از این به بعد هر چند تا که دلشان می خواهد برای مراسمشان مهمان دعوت کنند! حذف ضامن در وام ازدواج ، استفاده از یارانه زوجین به جای ضامن ، اولویت استخدام متاهلین ، اختصاص یک سوم مسکن مهر به جوانان متاهل ، مشاوره های اجباری پیش و پس از ازدواج و طلاق و افزایش دو میلیون تومانی وام ازدواج از محتویات این بقچه ببخشید این بسته است. البته دوستان مجرد زیاد هم ذوق نکنند چرا که اولاً هنوز اجرای مفاد این بسته تائید نشده در ثانی شروط عجیب و غریبی در این هدیه قید شده ؛ مثلاً افزایش وام مختص زوجینی است که اولاً داماد کمتر از 25 سال سن داشته باشد ، مهریه 110 سکه باشد ، پدر یکی از زوجین در قید حیات نباشد و زوجین دانشجو یا طلبه باشند و داشتن هر چهار شرط نیز ضروری است!( جام جم – 20 مهر 91)
این مصوبه ما را یاد آن آزمون استخدامی خاص انداخت که می خواستند از بین سه نفر ، دو نفر را استخدام کنند: از نفر اول پرسیدند بعد از جنگ جهانی اول چه جنگی رخ داد ، از نفر دوم پرسیدند: جنگ جهانی دوم بعد از کدام جنگ اتفاق افتاد و از نفر سوم پرسیدند: در جنگ جهانی اول و دوم جهانی چند نفر کشته شدند و اسم آنها چه بود؟!
هر چند تعداد افرادی که این چهار شرط را با هم داشته باشند از تعداد انگشتان دست و پای عمو سیفی کمتر است ( چون ایشان آدم دست و پا داری هستند) ولی باز هم جای شکرش باقی است چون سال 80 که حقیر برای دریافت وام 200 هزار تومانی ازدواج راهی بانک شدم رئیس محترم فرمودند: ما در ماه فقط یک سهمیه داریم و 150 نفر هم جلو تر از شما ثبت نام کرده اند و این در حالی بود که قباله ازدواج فقط یک سال برای دریافت وام اعتبار داشت!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد