طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

افاضات اقتصادی عمو سیفی!

در اینکه ایرانی ها در همه امور دستی بر آتش دارند و یک پا کارشناس هستند شکی نیست و بر هم منکرش لعنت. بالطبع عمو سیفی ( مستخدم مدرسه ما) نیز از قاعده مستثنی نیست ولی ما فکر نمی کردیم که ایشان با این قیافه و شکل و شمایل این قدر در مسایل اقتصادی ریز بین و نکته سنج باشد.
امروز که به مدرسه رفتیم مدیر در حال بررسی سایت ها بود و دائم از درایت دولت در تنظیم بازار ارز صحبت می کرد. عمو سیفی که داشت چای توزیع می کرد ، سینی چای را زمین گذاشت و به مدیر گفت: ببخشید؛ شما می دونین اختلاف قیمت ارز مرجع و ارزی که دولت در مرکز مبادلات ارزی توزیع می کند ، چقدر است؟ مدیر گفت: تقریباً 1250 تومان.  عمو سیفی گفت: در این مرکز طبق گفته وزیر اقتصاد طی یک هفته 250 میلیون دلار فروش رفته که دولت از محل ما به التفاوت نرخ ارز رقمی معادل 310 میلیارد تومان درآمد داشته که اگر این روند تنها یک ماه ادامه داشته باشد رقم به بیش از 1000 میلیارد تومان می رسد ولی این پول به خزانه واریز نمی شود و قرار است در پرداخت یارانه نقدی ، پروژه های مهر ماندگار ، افزایش یارانه نقدی و ... صرف شود. در صورتی که بهتر است این مبالغ صرف تقویت بخش تولید داخلی ، تامین کسری بودجه ، اجرای پروژه های مولد ، تقویت صندوق توسعه ملی و طرح هایی شود که باعث رونق اقتصادی مملکت شوند و از فضای کسب و کار و تولید ملی حمایت صورت گیرد.
مدیر که دوست نداشت توسط عمو سیفی ضربه فنی شود گفت: آقای احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو در روزنامه جوان گفته که این پول ها به خزانه واریز می شود و برای هزینه آن دولت باید به مجلس لایحه بدهد.
عمو سیفی سینی چای را برداشت و گفت: اما جناب وزیر اقتصاد در همان روزنامه گفته اند که دلار های دولتی در این مرکز به فروش نرفته اند و یک ریال هم به خزانه واریز نمی شود!
یکی از معلم ها در حال که از سینی چای بر می داشت گفت: احسنت عمو ... تو باید تو این مملکت یه کاره ای می شدی... عمو سیفی لبخندی زد و گفت: پُرخام مباش می‌پزندت، پُر پخته مباش می‌خورندت!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد