طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کژمژ خطی به یکی نسخه سفید!

باور بفرمائید تکنولوژی در حال از بین بردن هویت و ساختار برخی مولفه های فرهنگی و تاریخی است. نمونه اش همین دستخط افراد که قدیمی ها دست خط شان مثل هنرمندان بود ولی الان دست خط هنرمندان مثل دستخط قدیمی ها شده و بقیه مردم هم به تنها چیزی که توجه ندارند خط نوشتاری است و همه دنبال خط تولید ، خط سیاسی ، خط تلفن ، خط و نشان ، چوب خط پرشده مشتریان و سایر خطوط هستند و اصلاً کسی حال و حوصله نوشتن با قلم و خودکار را ندارد. الان نرم افزار تولید شده که به محض اینکه شما تایپ کنید «ف» ، دستگاه می نویسد فرح زاد و قس علی هذا... برای همین است که اگر خط عمو سیفی را در آفتاب بگذارید به جای راه رفتن ، قیقاژ می رود!
البته خوش خط بودن یا نبودن افرادی مثل عمو سیفی هیچ تاثیری در روند گردش کائنات و سیارات ندارد ولی خط برخی افراد نظیر اطبا در زندگی سایرین تاثیر دارد تا جایی که معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور به مسئولان فنی دارو خانه ها هشدار داده که نباید نسخه های بد خط و ناخوانا را بپیچند و در صورت بروز مشکل برای بیماران ، مشکل متوجه آنان خواهد بود. (به نقل از جراید) هر چند تعدادی از اطبای محترم دستخط خوانایی دارند ولی خدا وکیلی دستخط بقیه پزشکان خواندنی نیست و به قول ملک الشعرای بهار به سان « کژ مژ خطی به یکی نسخه سفید » می ماند و اینکه چطور نسخه خوان ها آنها را می خوانند لااقل بر ما پوشیده است. از طرفی برخی از مولفه ها ریشه در تاریخ آن شغل دارند دارند ، به عنوان مثال وقتی از خواهر زاده عمو سیفی که در کنکور امسال پزشکی قبول شده است ؛ راز موفقیتش را پرسیدیم در پاسخ گفت : من از همون بچگی بد خط بودم!
علی ایحال با توجه به اینکه سلامت بیماران هم مهم است و برای وزارت بهداشت ، تندرستی و سلامت مردم از نان شب واجب تر است ، و از طرفی خط بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بد است باید یک چاره اساسی مثل طرح 3-3-6 یا پزشک خانواده اجرا شود و مشکل حل شود!
در ضمن اگر همه بتوانند نسخ پزشکان را بخوانند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و ملت هر وقت مریض شدند همان دارو هایی که در نسخه قبلی نوشته شده بود را تهیه و مصرف می کنند به قولی «هر آن که راز دو عالم ز خط دکتر خواند / رموز جام جم از نقش خاک ره دانست!» سالم و تندرست باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد