طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تغییر ذائقه اقتصادی مردم!

این ماجرای نوسانات بازار ارز و اوضاع اقتصادی مملکت ، ما را ماجرای خدا بیامرز جد بزرگ عمو سیفی می اندازد. ایشان را گفتند: معده را سه بخش است. بخشی برای نان ، بخشی برای آب و بخشی هم برای هوا ؛ تو چه می کنی؟ وی نگاهی به جماعت افکند و گفت:« من هر سه قسمت را از نان پر می سازم. آب راه خودش را پیدا کند ؛ هوا هم صاحب اختیار است!»
حالا حکایت اقتصاد مملکت ماست چرا که سخنگوی اقتصادی دولت در سخنان چهار شنبه شب گذشته در رسانه ملی فرمودند: «اقتصاد ایران در شرایط دشوار راه خود را پیدا می کند!»
البته ایشان پر بیراه نمی فرمایند: صدور 15 بخشنامه ارزی در سال گذشته دلیلی بر همین مدعاست. از حراج شبانه ارز پشت در بانکها گرفته تا فروش ارز بعد از گیت فرودگاه ها و دستگیری فروشندگان دوره گرد ارز و تعطیلی صرافی های غیر مجاز و قس علی هذا... الان هم که به سلامتی قرار است نرخ ارز را روزانه اعلام کنند ، بازار بانک ارزی و اتاق معامله ارز راه بیندازند تا فردا هم خدا بزرگ است.
در ضمن وزیر محترم اقتصاد در خصوص التهابات بازار ارز فرموده اند: «در التهابات بازار ارز عده ای به ثروت ناحساب دسترسی پیدا کرده اند ولی به افراد غیر حرفه ای توصیه می کنیم وارد بازار حبابی و کاذب نشوند!» ( ایران – 1 مهر 90)
اینجاست که در می یابیم این التهابات چندان هم بی آب و نان نیستند ولی این بازار ارز مخصوص «عده ای» است و به همین دلیل توصیه می شود که سایرین وارد این وادی نشوند « زیرا که ارز شعبده با اهل راز کرد! » و به عقیده حافظ  مخصوص اهل راز است. علی ایحال با عنایت به وسوسه ثروت نامحدود به زعم فرمایشات وزیر توصیه می شود جهت جلوگیری از ورود مردم به این حوزه ، در برنامه های بانک مرکزی در جهت تغییر ذائقه اقتصادی مردم تلاش شود و ذهن مردم را نسبت به کسب در آمد از طریق بازار ملتهب ارز منحرف کنند. مثلاً می توانند هر وقت دعوای بین حوزه هنری و سینما داران و هنر پیشه ها و اداره ارشاد و ... تمام شد ، از آنها بخواهند چند فیلم و سریال با الهام از ژانر وحشت بسازند و در آنها خرید و فروش ارز تقبیح شود. یا در کتاب های درسی به جای درس رعایت حق تقدم در صف نانوایی ، درگیری در بازار دلار فروشان و صرافی های غیر مجاز جایگزین شود تا بچه ها از همان اوان کودکی ، از خرید و فروش ارز بیزاری جویند. زیاده جسارت است!

نظرات 1 + ارسال نظر
مطهر سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ق.ظ http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد