طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آب کارتی می شود!

این ماجرای آب و کمبود آب هم برای خودش داستانی دارد. یک گوشه مملکت آب آنقدر زیاد است که مسئولین در حال کانال کشی و هدایت آن به سایر استان ها هستند. یک جای دیگر مملکت هم دریاچه آب به نمکزار تبدیل شده ؛ هر چند به قول معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور فقط 65 درصد دریاچه از بین رفته است و جای نگرانی نیست! سالی که باران نمی بارد ، مسئولین نسبت به کمبود آب هشدار می دهند و سالی هم که وسط چله تابستان از دست باران سد ها آب سر ریز می کنند ، باز هم کمبود آب مرتفع نمی شود.

البته مردم در گذشته از نظر آب چندان در مضیقه نبودند و همه جا آب و آبادانی بود تا جایی که بزرگان به مردم توصیه می کردند « آدم نباید جایی بخوابد که آب زیرش برود.» که نشان از فراوانی آب در گذشته دارد ولی در سال های اخیر با توصیه های پزشکان که ملت را ترغیب به نوشیدن روزی ده بیست لیوان آب می کنند ، مشکل آب کمی حاد شده است. در این گیر و دار ، چشم و هم چشمی وزارت خانه ها نیز مزید بر علت شده تا نگرانی های مردم در خصوص آب دو چندان شود. چرا که قرار است وزرات نیرو هم به تاسی از وزارت نفت ، آب را کارتی کند! وزیر نیرو در خصوص تازه ترین تحولات راه اندازی سامانه آب کارتی در کشور گفت:« فروش آب کارتی برای مخاطبان خاص است و فعلاً توزیع عادی آب در تهران کارتی نمی شود. ولی فروش آب کارتی در قم و ساوه آغاز شده است.» ( ایران – 14 شهریور 91)

گل بود به سبزه نیز آراسته شد. تا دیروز مردم دلشان خوش بود که بعد از رسیدن به خانه ، با شستشوی سر و صورت با آب فراوان و چند تا سرفه آبدار و مشتی ، اثرات سرب موجود در هوا و ریز گرد ها را از بین می برند ؛ حالا با این ماجرای آب کارتی ، داستان عوض می شود و باید به همان تکاندن لباس اکتفا کنند. تازه این اول ماجرا است چرا که ممکن است یک روز گلاب به رویتان ، روم به دیوار نیاز مبرم به آب پیدا کنید و کارت آب شما شارژ نداشته باشد ؛ آن وقت باید به دوستتان پیامک بزنید: « داداش لَنگ یه آفتابه آبم ، کارت به کارت کن ، جبران می کنم!»

این ماجرا قطعاً روی قیمت خانه ها هم تاثیر می گذارد و دلالی کارت یکی دیگر از تبعات این طرح است و ممکن است با چنین اطلاعیه هایی در بنگاه های املاک مواجه شویم: یک واحد مسکونی 600 متری با سوئیت VIP ، 200 متر سالن ، 180 متر تراس ، با 5 پارکینگ و کارت آب هزار لیتری در منطقه شمیران ، قیمت توافقی!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد