طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

دانشجو خسته است!

اینکه بالاخره مسئولان وزارت علوم هم به این نتیجه رسیدند که باید بساط نمره زیر 10 ، مشروطی ، افت معدل ، التماس به استاد  و ... برچیده شود ، جای بسی خوشحالی است ولی چرا این قدر دیر و به قول شاعر حالا چرا؟!
مسئولین باید بدانند که دانشجو وظایف مهمتری دارد و اگر قرار باشد درس هم بخواند دیگر به سایر امورات دانشگاهی اش نمی رسد. در ثانی ما دو رقم درس داریم: درس های سخت که نمی شود آنها را خواند ؛ درس های آسان که ارزش خواندن ندارند! بنابراین درس خواندن با شیوه نمره دهی فعلی ، جز افزودن اضطراب و استرس به روان دانشجو چیز دیگری نیست. «در همین راستا معاون آموزشی وزارت علوم از نهایی شدن تغییر شیوه نمره دهی دانشگاه و حذف احتمالی نمرات صفر تا هشت در آموزش عالی خبر داد. در صورت تائید این آئین نامه شیوه نمره دهی صفر تا 20 به شیوه نمره دهی 9 تا 20 تغییر می کند که با این شیوه با اینکه دانشجو در آن درس نمره نیاورده ولی به معدلش لطمه زیادی وارد نمی شود.»( جوان – 8/6/91)
هر چند این مصوبه تمامی دغدغه های دانشجویان را از بابت نمره و پاس کردن واحد را از بین نمی برد ولی برای شروع خوب است. اساساً دانشجو باید پژوهش محور باشد تا دو زار هم گیر دفاتر فنی و مهندسی و کافی نت ها بیاید. اصلاً چه معنا دارد که موضوعی که دیگران آن را یافته اند و تجزیه و تحلیل کرده اند و مقالات و پژوهش های آن به طور کامل در اینترنت وجود دارد ، دوباره توسط دانشجو مطالعه شود و او را مورد ارزشیابی قرار بدهیم. فقط خانواده ها مراقب بچه های دانشجویشان باشند که زیاد دنبال تحقیق و پروژه نروند و شاهد سکانس زیر نباشیم:
نیمه های شب: پسر از مهمانی برمی گردد. با لباس و کفش روی تخت ولو می شود.
- مادر کجا بودی؟ دلم هزار راه رفت ….
 - با بچه ها روی تحقیق این ترم کار می کردیم.
- چقدر برای پروژه ات زحمت میکشی ؛ دیگه جون نمونده برات ؛ بیا یه لقمه شام بخور جون بگیری مادر؟
- نه خسته ام. می خوام بخوابم.
- الهی مادرت بمیره باز بدون شام خوابید. خدا لعنت کنه هر چی دانشگاه رو ؛ بچه های مردم رو اسیر می کنند واسه یه درس ؛ هر شب تحقیق ، هر شب پروژه...

نظرات 1 + ارسال نظر
بعد از سلام چه می گویید؟ دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ق.ظ http://afterhello.blogsky.com

سلام و همیشه در سلام
خیلی از خواندن متن شما که طنزی تلخ بود لذت بردم
خوشحالم از آشنایی باش ما
و بازهم در انتظار نوشته ای زیبای شما و البته انتقاد های صریحتان هستم.البته نیمه های شب دختری که از جلسه تحقیق برمیگشت را عنوان نفرمودید

سلام
ممنون . این مطالب در روزنامه چاپ می شود و محدودیت هایی نیز داریم.
از اظهار نظرتان ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد