طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

میوه های ممنوعه!( طنز)

میوه های ممنوعه!
اقتصاد در مملکت ما تابع هیچ قانون و مقرراتی نیست و بیشتر احساسی است. وقتی اقتصاد احساساتی شد دیگر کسی جلو دار ادا و اطوارش نیست و با کوچکترین انتقادی ناز و کرشمه اش شروع می شود که هیچ کس هم خریدارش نیست. در این وادی میوه ها هم گوی سبقت را از سایر کالا ها ربوده اند و قیمت میوه ها در برخی مقاطع سر به فلک که خوب است سر به ناکجا آباد می گذارند. هر چند به منظور کنترل نرخ انواع میوه، اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار بیانیه های شدید اللحنی صادر می کند ولی همه می دانند این بیانیه ها مثل رای های کمیته های انضباطی فوتبال آبکی است و قیمت میوه همچنان بالاست. هر چند مصرف میوه برای بدن مفید است ولی با این قیمت ها « نه در خواب و نه بیداری چنین میوه نچیدستم » فلذا چند پیشنهاد در خصوص فراگیر شدن مصرف میوه در کشور ارائه می گردد:
الف) آب بستن: این صنعت آب درمانی در همه صنایع کاربرد دارد. وقتی یک سریال 30 قسمتی با چند تانکر آب 90 قسمتی می شود ، چرا ما به میوه ها آب نبندیم. اصلاً صنعت آبکاری میوه ها در گذشته هم وجود داشت و اسنادش هم موجود است:« صد میوه چو شیشه‌های شربت /هر یک مزه‌ای به خوشگواری » با این شیوه حجم یک کیلو میوه به صورت تصاعدی بالا می رود و مایه اش فقط کمی شکر و مقداری پودر میوه و یک لگن آب است.
ب) نقاشی میوه: قرار نیست همیشه میوه واقعی روی سلامتی بدن تاثیر بگذارد. گاهی اوقات تصویر سازی ذهنی یا حتی نقاشی میوه باعث ایجاد توازن در ساختار سلولی بدن میوه می شود و ویتامین های مورد نظر در بدن ساخته می شوند. به قول شاعر لااقل تا شکل میوه ماند اندر خاطرم / گاه و گه نقاشی سیب و گلابی می کنم!
ج) انتقال موقت مزایای میوه به سایر میوه جات: گاهی اوقات با اظهار نظر یک دانشمند – که معلوم نیست کدام سلطان میوه سبیلش را چرب کرده – در مورد مزایا و خواص یک میوه ، قیمت میوه مورد نظر چند برابر می شود. توصیه می شود با هماهنگی بین سلاطین میوه این مزایا به صورت ادواری بین میوه ها توزیع شود تا علاوه بر اجر و قرب یافتن میوه ها و صیفی جاتی که در این سالها مورد بی مهری قرار گرفته اند ، نظیر بادمجان ، کدو ، سیب زمینی و امثالهم ، قیمت بقیه میوه ها کمی پائین بیاید تا بتوانیم لااقل به صورت نوبرانه مصرف کنیم.
د) حذف تصاویر میوه از دروس ریاضی: در درس ریاضی به جای استفاده از تصویر سیب و پرتقال و هندوانه و خربزه از تصویر خودرو و خانه استفاده شود. در این صورت بچه ها از همان کودکی در می یابند که در بزرگسالی برای ازدواج خانه و ماشین لازم است و خربزه آب است!

نظرات 1 + ارسال نظر
مطهر یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ق.ظ http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس
زیبا و بانمک بود.ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد