طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

اسکادران عشق و سبد کالا !

برخی از ایام سال همواره برای مردم دارای برکت و نعمت هستند. ماه مبارک رمضان از همین ایامی هستند که همه با علاقه برای رسیدن آن لحظه شماری می کنند. البته در این بین کارمندان بیش از سایرین کیفور می شوند چرا که علاوه بر کاهش ساعات کاری شان در ماه مبارک رمضان ،  از سبد کالای 150 هزار تومانی هم بهره مند می شوند و دیگر نیازی به ایستادن در صف های طویل مرغ ندارند.
«طبق سند کالایی مصوب قرار است چهار قلم کالای اساسی شامل 20 کیلو گرم برنج اعلای خارجی ، 5 کیلو مرغ ، 5 کیلو شکر و 5 کیلو روغن به صورت رایگان به هر کارمند ارائه شود. البته علی پور کاوه مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت ، معدن و تجارت میزان مرغ اعطایی را 10 کیلو عنوان کرده است.» ( همشهری 28 تیر 91)
در این زمینه تعاونی اسکاد اقدام به واردات مرغ از لهستان و ترکیه نموده است. اسکاد چیه!؟ آدم یاد اسکادران عشق می افتد مگه نه ؟ اسکاد همان « اتحادیه سراسری تعاونی های مصرف کارکنان دولت» است که همه ساله زحمت تهیه خبر و تنظیم اسناد مربوط به سبد کالا را به خبرگزاری ها ارسال می کند ولی به دلایل جزیی و پیش پا افتاده نظیر نبود اعتبار ، نبود هماهنگی میان دستگاه های دولتی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت این سبد ها به دست کارمندان نمی رسد ولی شور و نشاط حاصل از آن در بین جامعه مانع از این می شود که این داستان جمع شود و نمایشنامه سبد کالا همه ساله اجرا می شود.
در ضمن این ماجرای حاتم بخشی آقای علی پور کاوه ، آدم را یاد پسر آقای «خ-خ» می اندازد که یک روز با خوشحالی به خانه آمد و گفت:« بابا امروز به جای سوار شدن اتوبوس ، دنبال اتوبوس دویدم و 200 تومان صرفه جویی کردم!» آقای «خ-خ» هم محکم پس کله پسرش زد و گفت: « آخه .... ، تو که می خواستی صرفه جویی کنی ، لااقل دنبال تاکسی می دویدی که 500 تومان جلو بیفتی!» حالا وقتی قرار نیست این سبد بین کارمندان توزیع شود ، چرا 10 کیلو ، چرا 20 کیلو نباشه ، اصلاً 50 کیلو خیرش را ببینید. کی به کیه ؟!
علی ایحال ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد اسکاد و اسکادران که همان مسئول ستاد باشد ، چند پیشنهاد دوستانه ارائه می کنیم:
الف) یک بار هم که شده دوستان جای بوق و کرنا کردن اخبار سبد کالا و توزیع آن را عوض کنند ؛ زیاد هم هزینه ندارد فقط به جای فعل توزیع می شود ، فعل توزیع شد به کار می رود.
ب) از آنجا که اهداف این برنامه طی سال های اخیر به طور کامل محقق شده است ، پیشنهاد می شود این سبد بین کارگران هم توزیع شود! زیاده جسارت است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد