طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

مرغ سیاه بی نفس!؟

راستش را بخواهید ما هر قدر تحمل کردیم و دست نگه داشتیم تا با واردات دو سه تا کشتی مرغ چینی غائله مرغ و افزایش قیمت آن در کشور بخوابد ، نشد که نشد و قیمت این دم بریده پائین نیامد و به قول شاعر «اشتری در مرغزاری رفت، رفت!»
البته قیمت مرغ نسبت به قیمت جهانی چندان هم گران نیست و فقط 150 درصد گران تر از قیمت جهانی! به فروش می رسد چرا که متوسط قیمت جهانی مرغ هر کیلو گرم 2 دلار است. اظهار نظر برخی مسئولین نیز در این ماجرا از نظرات کارشناسی ما هم سوفسطایی تر است تا جایی که یک از مسئولین علت افزایش مرغ را تعطیلی چند روزه کشتارگاه ها در چند روز اول عید! اعلام کرد که ضمن خدا قوت ، آرزوی توفیق و سربلندی برای ایشان و صبر جزیل برای بازماندگان داریم. برخی از کارشناسان نظیر عمو سیفی( سرایدار مدرسه) هم معتقدند ماجرای افزایش تخم مرغ در اواخر سال گذشته و چشم هم چشمی های این دو فرآورده در افزایش قیمت مرغ بی تاثیر نبوده است. بالاخره نوبتی هم باشد نوبت مرغ است.
علی ایحال از آنجا مرغ در سبد خانوار اقشار مختلف جایگاه خاصی دارد و برخی بدون مرغ غذا از گلویشان پائین نمی رود و به قولی «بی مرغ نفس کشیدنم دشوار است» ؛ بر حسب وظیفه چند پیشنهاد به منظور کنترل بازار مرغ ارائه می شود:
الف) توزیع مرغ به صورت عددی: از آنجایی که مافیای گرانی مرغ هر روز قیمت مرغ را به صورت کیلویی بالا می برند ، اگر مرغ به صورت عددی به فروش برسد دیگر امکان بالابردن قیمت نخواهد بود چرا که قیمت هر مرغ با دیگری تفاوت دارد.
ب) جنون مرغی: اگر خاطر مبارکتان باشد چند وقت قبل با گسترش شایعه وجود نیترات در آب تهران ، آب معدنی طلا شد ، یا شایعه آلوده بودن سیگار های وارداتی به پلونیوم میزان خرید آنها را کاهش داد ؛ الان هم می توان با اعلام وجود «جنون مرغی» ، میزان تقاضای مرغ را در جامعه کاهش داد و قیمت را کنترل کرد.
ج) توزیع گسترده مرغ سیاه بی نفس: در برخی از بازار های میوه و تره بار ، بادمجان با عنوان مرغ سیاه بی نفس به فروش می رسد. اگر در برنامه های آشپزی بیشتر از بادمجان استفاده شود و از آن با نام مرغ سیاه بی نفس یاد شود ؛ یا همایش هایی در خصوص مزایای بادمجان برگزار شود ، استقبال عمومی مردم به این نوع مرغ افزایش پیدا می کنند و خود به خود قیمت «مرغ سفید با نفس» کاهش پیدا می کند! شکیبا باشید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد