طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رابطه پرواز اکتشافی و داد پزشک!

از چند سال قبل که فرهنگستان لغت اختراع شد و گوش ما به جمال برخی لغات خلق الساعه مفتخر شد ، هر کس که قصد اشتغالزایی یا چشم هم چشمی دارد ، با تولید یک لغت جدید هم درد سر برای سایرین ایجاد می کند که بروند دنبال معنای لغت تازه به دوران رسیده حضرت آقا بگردند ، هم برای صاحب مسند شغل جدید گرفتاری می کنند که چطور خودش را به دیگران معرفی کند. یکی از این لغات با مسمی «داد پزشک!» می باشد که اخیراً در پزشکی قانونی پای به عرصه هستی نهاده است. قدم نورسیده مبارک... البته ما قبلاً کلماتی که با داد و بیداد همراه بودند زیاد شنیده بودیم مثل «دادشاه» که اتفاقاً نقشش را هم سعید راد بازی کرده بود! اما دادپزشک نوبر است. و امّا داد پزشک ...
احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور: «داد پزشک به پزشکی اطلاق می شود که آموزش دیده و می داند که در چه مواردی گواهی فوت صادر کند و در چه مواردی کالبد شکافی نیاز است!» ( جام جم – 11 خرداد 91)
البته گمان نکنید ایجاد این سمت بابت تحولات مدرن و پسامدرن هزاره سوم به وجود آمده است ؛ نه آقا جان تمام این گرفتاری ها زیر سر بیمه است و این آتش از گور بیمه زبانه می کشد! چرا که پرداخت بیمه عمر مشروط به صدور گواهی فوت مستند است.( به گواهی فوت تخیلی ، 8 میلی متری و داستانی چیزی تعلق نمی گیرد ؛ حتماً باید مستند باشد!) عنایت داشته باشید که طبق قانون بیمه باید مردنتان هماهنگ با بیمه باشد تا بازماندگان از مزایای بی شمار بیمه بهره مند شوند.
«در مواردی مانند فوت بیمه شده در اثر خودکشی با مواد غیر مجاز ، شرکت در مسابقه سرعت ، پرواز های اکتشافی و آکروباتیک و هر نوع تمرین هوایی ، بیمه عمر پرداخت نخواهد شد ، لذا برخی از بیمه شدگان ( البته منظور نویسنده بازماندگان بیمه شدگان است ، چون کسی که از ارتفاع 30 هزار پایی سقوط کند ، علی الاصول توان رفتن به اداراه بیمه را ندارد!) برای دور زدن قانون به راه های دیگری از جمله پرداخت رشوه و استفاده از پزشکان بی تجربه استفاده می کنند.»( جام جم- 11 خرداد 91)
در همین راستا هم پزشکی قانونی تصمیم گرفته تا با آموزش برخی پزشکان به نام دادپزشک مانع از ضرر ادارات محترم بیمه شوند.
البته پیشنهاد می شود اداره بیمه به جای تهمت زدن به پزشکان و چسباندن انگ نچسب و چینی «دریافت رشوه و بی تجربگی» ، سوراخ سمبه های ادارات بیمه را بتونه کاری کند تا چندغاز اختلاسی! که در برخی شعب رخ می دهد ، مانع از ماجرا جویی و اکتشافات هوایی نشود! شب به خیر!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد