طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

دستشویی های پورتال!

مجتبی عبدالهی ، معاون خدمات شهری شهرداری تهران:« تا آخر شهریور بیش از 3 هزار سرویس بهداشتی پورتال! و ثابت در شهر تهران نصب می شود.»( همشهری – 17 خرداد 91)
در این که در تهران کار های رو بنایی و زیر بنایی فراوانی در حال انجام است ، شکی نیست بر منکرش هم لعنت... چرا که برای «ساماندهی و نو سازی دستشویی های تهران» طرحی با همکاری معاونت عمرانی و زیبا سازی شهرداری تهران در حال انجام است و بعد از شهریور روم به دیوار ، اگر شهروندان تهرانی تنگشان بگیرد دیگر با مشکل سرویس بهداشتی مواجه نخواهند شد!
این همه ساخت و ساز و طرح در تهران در حال اجراست ولی باز هم عده ای نا شکری می کنند و تحمل دو تا قاشق ریز گرد و چهار مثقال آلودگی هوا را ندارند و دم به ساعت شکوه می کنند. در ثانی از قدیم گفته اند: هر که طاووس خواهد ، ویزای هندوستان گیرد... اینطوری که نمی شود هم هوای خوب ، هم کوه و جنگل ، هم دریا و رودخانه ... را با هم داشته باشید. در تهران همه چیز در هم است. مترو با فشار ، تیم فوتبال درجه یک با حاشیه ، مربی سه جامه با پول میلیاردی ، ورزش همگانی با ریز گرد و ...
بگذریم. نکته دیگر اینکه تا جایی که ما یادمان است و سواد ناقص و تبصره ای ما نشان می دهد ، کلمه پورتال (portal ) در قدیم به معنای درگاهی بوده و در زبان رایانه هم به معنای وب سایتی که باعث ورود شما به صفحات دیگر می شود.
البته من فکر می کنم منظور آقا مجتبی از پورتال ، دستشویی های پرتابل (portable toilets) بوده که به معنای دستشویی های قابل حمل می باشد. البته شاید هم ما اشتباه می کنیم و قرار است دستشویی های اینترنتی در تهران نصب کنند! و ما خبر نداریم. وقتی قبر اینترنتی و تابوت دیجیتال ساخته شده است که با ارسال پیامک صحت مشخصات متوفی به روز و بر خط (همان آنلاین سابق) به اطلاع بازماندگان می رسد ، احتمال ساخت دستشویی اینترنتی هم دور از ذهن نیست.
علی ایحال اگر غلط املایی و نگارشی است ، چاره دارد و می توان گردن خبرنگار یا تایپیست انداخت ولی اگر واقعاً قرار است دستشویی اینترنتی در تهران راه اندازی شود ، خواهشاً زیر ساخت ها را محکم بگیرید تا شهروندانی که تنگشان گرفته و رمز و پسورد را فراموش می کنند ، ویروسی یا هک نشوند ؛ طوری که یادشان برود برای چه کاری وارد پورتال شده بودند!

نظرات 3 + ارسال نظر
بابا سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ب.ظ http://www.ourfamily.rzb.ir

عالی بود. مخصوصا پاراگراف آخر. کلی خندیدم

سلام شما لطف دارید.

ابوعدنان دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:30 ب.ظ http://abooadnan.blogsky.com

سلام همه ی مطالبت که رمز داره پس ما چی بخونیم گلم

سلام خدا قوت . بعد از چاپ در روزنامه همه رمز ها را بر می دارم.

سوسن پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:38 ب.ظ

خوشحالم
چندی است که خوش می گذرانم
دستم به کتاب است و سر گرم دوخط مشق
از فکر گناهان گذشته پاک خلاصم
.
.
شاید به خاطر دعای شما باشه
چند وقتیه خیلی خوبم
یاد گرفتم چه جوری با کردم کنار بیام و خودخوری کردن و غصه خوردنم گمتر شده
ممون
شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد