طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

بهره وری مستدام در بانک مرکزی!

بانک مرکزی: «گوشت ، شیر و ماست ارزان شد! بانک مرکزی گزارش داد در هفته منتهی به پنجم خرداد ، قیمت پنیر پاستوریزه ، تخم مرغ ، پرتقال درجه دو ،گوشت مرغ و قند افزایش یافت ولی قیمت ماست ، شیر ، پرتقال درجه یک ، زرد آلو ، طالبی ، هندوانه و سبزی های برگی اندکی افزایش داشته است. در ضمن سایر اقلام میوه و سبزی که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پائینی قرار داشتند ، به نرخ مصوب در میادین تره و بار عرضه شدند!» ( روزنامه ایران – 10 خرداد 91)
راستش را بخواهید ما چند سال قبل در یک اداره ای مشغول به کار بودیم که رئیس ما ( نَشرالله افکاره!) خیلی به شنیده ها وقعی نمی نهاد و شدید الحن به اصل « شنیدن کی بود مانند دیدن» معتقد بود. تا جایی که اگر یک کامیون جنس هم وارد اداره می شد شخصاً با فاکتور های خرید مطابقت می داد و برای اظهارات مسئول واحد سفارش دهنده ، جمعدار و امین اموال و انبار دار ، تره که خوب است ، پیتزای سبزیجات هم خرد نمی کرد!
بعد از گزارش بانک مرکزی در خصوص قیمت کالاهای اساسی از جمله هندوانه و طالبی! و دقت نظر دوستان حتی در مورد کیفیت اقلام عرضه شده در میادین ، به نظر می رسد دوستان آقا بهمنی هم زیاد به گزارشات مردمی اعتقاد ندارند و تا خودشان نبینند باور نمی کنند. البته ظاهراً این داستان « 22 دقیقه کار مفید در ادارات» هم مزید بر علت شده و حسابی بچه های بانک مرکزی را قلقلک داده و تصمیم گرفته اند بعد از رتق و فتق امور مالی ، پائین کشیدن نرخ سکه ، ایجاد توان در بازار ارز ، نظارت بر امور شعب ، ساماندهی و گل گرفتن درب موسسات مالی بدون مجوز ، ثبت نام اوراق گواهی به نام پیش فروش سکه ، ادغام و تخته کردن درب برخی بانک های خصوصی ، تهیه و توزیع نرم افزار های ضد اختلاس در شعب ، تقلیل نرخ اوراق گواهی سکه به 20 درصد ، تحویل سکه های ثبت نامی ، شناسایی مسئولان دارای تابعیت های دو گانه و ... از ساعت «هشت و بیست و دو دقیقه!» به کمک بر و بچه های ستاد تنظیم بازار و بهداشت بشتابند و نگذارند کار روی زمین بماند و در تنظیم بازار و نظارت بر کیفیت کالاهای عرضه شده مشارکت داشته باشند. حقیقتاً این تشریک مساعی و خدمت به همنوع و همکار قابل تقدیر و ستودنی است. اینجاست که شاخص ( TFP ) یا همان « ارتقای بهره وری کل عوامل» قابل تحقق است و استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود ، نیروی فیزیکی و انرژی صورت می گیرد و بی شک روح مخترع این شاخص از این همه توجه و بهره وری به وجد می آید! دست مریزاد... بهره وری عالی مستدام...

نظرات 1 + ارسال نظر
مطهر جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد