طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آب رفتن تهران!

آنهایی که فکر می کنند حل مشکلات تهران امکان پذیر نیست و تهران به آخر خط خود رسیده است و از پیری تهران سخن می گویند و می خواهند پایتخت را به شهر خودشان منتقل کنند تا به آنها هم بگویند بچه تهران! زهی خیال باطل! چرا که معاون محترم معماری و شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرده است: « طرح تفصیلی شهرداری ، راه حل برون رفت مشکلات پایتخت است!»( اطلاعات – 6 خرداد 91)
ما تا قبل از این همیشه فکر می کردیم این تفصیلی یک نوع صفت است که فقط در درس زبان انگلیسی کاربرد دارد و  برتری شخصی را از چیزی یا شخص دیگری بیان می کند ولی بعد یادمان آمد آن صفت تفضیلی( comparative ) است و این طرح تفصیلی است و خود غلط بود آنچه می پنداشتیم. راستی وقتی با طرح تفصیلی کل مشکلات تهران قابل حل شده چرا کسی زودتر به این فکر نیفتاد. به هر حال جلوی ضرر را هر وقت بگیره منفعت است و به قولی از هر چه بگذری، سخن طرح خوشتر است!
یکی از دغدغه های مسئولین تهران گسترش بی رویه و قارچ گونه تهران بود که بی شک کنترل این کلان شهر در اندردشت را سخت می کرد که با اجرای طرح تفصیلی به سلامتی مشکلات تهران حل خواهد شد چرا که در این طرح برای هر پلاک و هر متر از تهران برنامه در نظر گرفته شده است. به گفته مهندس علیرضا جاوید این طرح نه تنها محدوده شهر را گسترش نداد بلکه از 750 کیلو متر مربع به 630 کیلو متر مربع کاهش داد! ما شنیده بودیم اورست هر سال 1 سانتی متر کوتاه تر می شود ، اما اینکه جاوید خان چطور یکهو هفتاد هشتاد کیلومتر مربع از تهران را کاهش داد الله و اعلم... البته کوچک کردن در تهران مد است. دلیل این مدعا ساخت واحد های بیست و پنج متری ، اعمال جراحی برای تخریب اضافه بنای بینی ( همان دماغ سابق) ، کوچک کردن شکم و قس علی هذا القیاس... می باشد ولی در مورد کوچک کردن تهران ما شخصاً نمی توانیم اظهار نظر کنیم چون اصلاً به ما مربوط نیست و از حوزه افاضات ما خارج است.
عمو سیفی هم که هر از گاهی نظرات سوفسطایی و هرمنوتیک ساطع می کند ، اینجا حسابی گیج شده و اعتقاد دارد این مقدار زمین را زمین خواران تناول کرده اند!
علی ایحال با عنایت به اینکه آب از سر تهرانی ها گذشته و به آلودگی هوا و زمین ، ریزگرد ها ، افزایش مختصر اجاره بها! ، شلوغی و ... عادت کرده اند و به قول شاعر « از سرگذشته را، به کلاه احتیاج نیست.» باز هم پیشنهاد می شود یک متر و یک قلم کاغذ برداشته و یکبار دیگر ابعاد خانه و کوچه شان را متر کنند ، نکند دو روز دیگر مدیون کسی شوند! از ما گفتن بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد