طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

صادرات گربه ، واردات موش!

در گذشته موش و گربه در زمره موجودات مفید روی کره زمین محسوب می شدند و خطر چندانی برای نوع بشر نداشتند و با یک «پیشته پدرسوخته!» یا یک «جیغ ممتد» دو سه کیلومتر را عین پلنگ می دویدند و تا چند ماه سر و کله شان پیدا نمی شد. البته این موجودات در خدمت جامعه بشری هم بودند و علاوه بر خدمت رسانی در زمینه از بین بردن جاندارن موذی ، موجبات افزایش غلظت ذوق هنری افراد را نیز فراهم می کردند تا جایی که راجع به آنها کتاب نوشته می شد ، شعر سروده می شد ، ضرب المثل اختراع می شد ، کارتون درست می کردند و قس علی هذا القیاس...
اما چند سالی است که موش ها و گربه های تهران پایشان را از موکت شان درازتر کرده اند و از موقعی هم که تنشان به همشهریان نروژی شان خورده ، پر رو تر و  جسورتر! شده اند و دیگر از انسان ها نمی ترسند ، و به دلیل جهش های ژنتیکی و افزایش وزن ، تله موش و سم هم روی آنها تاثیر ندارد.
البته ما خدای ناکرده قصد ترساندن شما را نداریم که از فردا برای بیرون آمدن از منزل یک گوشتان به رادیو باشد تا از میزان آلودگی هوا مطلع شوید ، یک گوشتان هم به دیوار تا ببیند موش دارد یا نه! چرا که بر و بچه های شهرداری قرار است با طرح های زیر دمار از روزگار این موش و گربه های چاق و چله در بیاوردند:
الف) صادرات گربه: رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران فرموده : «احتمال دارد گربه ها را به کشورهای آسیای شرقی صادر کنیم زیرا گوشتی لذیذ برای مردمان این منطقه محسوب می شود!» یک تیر و چند نشان می گویند در این طرح خلاصه شده است.
ب) استفاده از امواج مغناطیسی: یکی از راهکار های مدرن و کم درد سر برای از بین بردن این موجودات است ؛ به شرطی جسارت آنها باعث نشود با این امواج سمفونی اجرا کنند!
ج) عقیم سازی : یکی دیگر از شیوه های جلوگیری از زاد و ولد ، عقیم سازی است که فعلاً این جانداران زیر بار نرفته اند ولی مقرر گردید طی یک فراخوان عمومی از موش ها و گربه ها درخواست شود به صورت داوطلبانه به مراکز مورد نظر مراجعه کنند. چون تجربه نشان داده در این یک مورد اسثتناً توسل به زور بی فایده است!
در ضمن دور طرح خرید موش و گربه توسط شهرداری و عقیم سازی آنها را قلم بکشید ، چرا که شهرداری بوشهر دو سال پیش تصمیم گرفت به ازای تحویل هر موش 1500 تومان پرداخت کند که یک هفته بعد اولین کشتی چینی با محموله موش چشم بادامی در یک اسکله رسمی پهلو گرفت!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد