طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کاغذ بازی یا اریگامی

از قدیم گفته اند :« اعتراف به نادانی دانایی و اقرار به ناتوانی توانایی است » برادر من مجبور که نیستی. وقتی راجع به موضوعی اطلاعات نداری ، چرا اظهار نظر می کنی ؛ اگر حرف نزنی هیچ کس انگ لال بودن به شما نمی زند. مطمئن باشید.خیالتان هم تخت... البته شما که سالارید منظورمان این عمو سیفی ( سرایدار مدرسه ) همه فن حریف است. دیروز ما در مدرسه در حال بحث و گفتگو درباره کاغذ بازی در ادارات بودیم ، ایشان طبق معمول پا برهنه وارد بحث شد و راجع به تاریخچه « اریگامی» افاضات کرد!

خدا راه راست را به سمت ایشان متمایل کند چون امیدی به تمایل ایشان به راه راست وجود ندارد. بگذریم. بسیاری از افراد گمان می کنند که بروکراسی اداری یا همان کاغذ بازی از آفت های سیستم های اداری محسوب می شود ؛ در صورتی که بروکراسی از مزایای سیستم اداری محسوب می شود و در سایر مشاغل یدی و بخش خصوصی دیده نمی شود. مزایای این رویکرد در چند ژانر قابل بررسی است:

الف) رفع مشکل اشتغال : با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در سال های اخیر ، مشکل اشتغال است ، با تخصصی کردن امور و سپردن هر بخش از کار به یک کارمند متخصص  ، نیاز به کارمندان بیشتری خواهیم داشت و می توانیم اشتغال ایجاد کنیم و جوانانی را که حال کار کردن دارند ، سر کار بگذاریم.

ب) ایجاد پست های مدیریتی جدید: با تخصصی شدن مشاغل در ادارات پست های جدید نیز وجود می آیند مثل مسئول نظارت بر اداره امور کلاس ها در دانشگاه ها یا مسئول پیگیری مصوبات کمیته پیگیری مصوبات تصویب شده! که تا حد زیادی مشکل کمبود پست های مدیریتی مرتفع می گردد.

ج) جلوگیری از فشار کاری و فرسودگی شغلی : بعد از تخصصی شدن امور باطبع فشار کاری کمتری به کارمندان وارد می شود و قطع به یقین در انجام وظایف محوله بهتر و کار آمد تر ظاهر می شوند. نقداً هم سرانه کار مفید در ادارات 22 دقیقه در روز است و در تلاش هستیم تا این رقم را به زیر 10 دقیقه برسانیم.

د) احیای سنت های فراموش شده: در سال های اخیر به دلیل تبدیل سبک زندگی به زندگی ماشینی و صنعتی ، ارتباط افراد با یکدیگر ، به سلام و احوال پرسی در راه پله یا یک بوق و چراغ دادن در کوچه خلاصه شده است. با گسترش فرهنگ کاغذ بازی در ادارات و تعدد رفت و آمد اربابان رجوع به ادارات چه بسا زمینه دوستی های ماندگار ( مثل دوستی های دوران مدرسه و خدمت ) و حتی زمینه فامیل شدن و باداد بادا مبارک بادا و ... به سلامتی فراهم شود.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد