طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

حل مشکلات در حمّام!

این که فکر کنیم حمّام در گذشته فقط جای شستشو و استحمام بوده ، چندان درست نیست و برخی اختراعات و اکتشافات و حتّی قتل ها در همین حمّام رخ داده است. مشهور ترین و معروف ترین آنها نیز ، کشف علمی توام با فریاد های اورکا اورکای جناب ارشمیدس می باشد که کاشف به عمل آورد که هر جسمی که در آب قرار گیرد به اندازه ی آبِ هم حجمِ خودش سبک تر می شود.( البته در آن زمان کلی هم حرف و حدیث پشت سر ایشان مطرح شد و حتی شایع است که چند روزی را هم به خاطر این کشف حجاب در کمیته انضباطی سپری کرده است! ) در سال 1967 هم مخترعی به نام جان شپرد بارون در حال دوش گرفتن طرح اولین دستگاه ATM جهان به ذهنش خطور کرد. در هفته های اخیر «گریم اوبری» قهرمان دوچرخه سواری در زمان حمام گرفتن به طراحی یک دوچرخه جدید غیر معمولی پرداخته و امیدوار است بتواند با آن رکورد سرعت زمینی را بشکند. علی الظاهر جناب مولوی حق داشت که می فرمود: « نقشه هایی کاندرین حمام هاست!» منتهای قضیه آدم باید حواسش را جمع کند و این نقشه ها را رمز گشایی کند ؛ نه اینکه مثل عمو سیفی ( سرایدار مدرسه ما ) موقع حمام آواز بخواند! البته از روزی که پیامک خود انصرافی دریافت کرده سرش به سنگ خورده و در مصرف آب صرفه جویی می کند و دیگر کبکش خروس که خوب است گنجشک هم نمی خواند و وقت حمام سه سوته خودش را گربه شور می کند و خلاص... علی ایحال با توجه به موقعیت استثنایی حمام و امکان بروز استعداد های بالقوه برخی افراد ، پیشنهاداتی در خصوص استفاده بهینه از حمام ارائه می شود:
الف) یارانه حمام به افرادی که احتمال به منصه ظهور رسیدن استعداد های بالقوه شان وجود دارد تعلق گیرد تا به جای گذران وقت در کتابخانه عمومی و پشت رایانه وقت بیشتری را درحمام بگذرانند.
ب) حمام های عمومی دارای خزینه های شیک و مدرن احیا شوند تا دوستان نخبه در کنار هم ، علاوه بر تبادلات افکار علمی از مشت و مال دلاکان شیرین سخن هم بی بهره نمانند.
ج) با احیای حمام های سنتی زمینه اشتغال برخی از بیکاران به صورت دلاک ، تون چی ، جامه دار و ... فراهم شود.
امید است با اتخاذ تصمیمات اصولی شاهد روز هایی باشیم که حمام ها به جایگاه اصلی خود که همانا رمز گشایی از اسرار علمی و تقویت خطور فکر های بکر به ذهن افراد می باشد ، برسند. عافیت باشد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد