طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تغییر نگرش ما در مقوله بیکاری!

این ماجرای شستن چشم و تغییر نگرش و جور دیگر نگاه کردن هنوز در جامعه نهادینه نشده است. البته بچه های تصویر بردار صدا و سیما خوب به اهمیت موضوع پی برده اند و اخیراً با فیلمبرداری از بین دسته پارچ و پشت شیشه نوشابه و برعکس گرفتن دوربین در سریال ها ، انصافاً روح سهراب را قلقلک می دهند و باعث تنشیط دل آن بابا می شوند. فلذا ما هم تصمیم گرفتیم نگرش خودمان را نسبت به مقوله بیکاری تغییر دهیم. ( آقا جان نگرش خودمان است ، دوست داریم تغییرش بدیم ؛دیش ماهواره شما که نیست! والله...)
بگذریم.در گذشته های دور هم معضل بیکاری وجود داشت و این داستان جدیدی نیست. اخیراً اسناد تاریخی دستنویسی در خصوص بیکاری حسن کچل نیز به دست آمده که موید این مطلب می باشد. بنابراین برخورد قهر آمیز با این ماجرا و تلاش برای پائین کشیدن آمار بیکاری چندان سوفسطایی و عقلایی به نظر نمی رسد ، بلکه بهترین شیوه همان ضدعفونی کردن چشم و تغییر نگرش و نگاه دوختن به نیمه پر لیوان است.
در همین راستا من و عمو سیفی ( سرایدار مدرسه) تحقیقات دامنه داری در خصوص عوامل ایجاد بیکاری در مملکت انجام دادیم که به نتایج در خور توجهی دست یافتیم و علی رغم دندان گردی عمو سیفی ایشان را متقاعد کردیم که این اطلاعات را به طور رایگان در اختیار عموم قرار دهیم.
اولین نکته اینکه ناف برخی از افراد را با پست های مدیریتی بریده اند و این بزرگواران به جز مدیریت هنر دیگری ندارند و تصدی پستی به غیر از مدیریت به منزله بیکاری برایشان است و به قول وحشی! « کارش اینست و جز این هر چه کند بیکار است » و این طوری می شود که آمار بیکاری بالا می زند. 
نکته بعدی مسئله رفاقت و مرام است. طرف صبح زود تر به اداره می آید و تمام امورات کاری همکارش را انجام می دهد. وقتی همکارش به اداره می آید تا یک ساعت و شش دقیقه کار مفیدش را انجام دهد! می بیند جا تَر است و بچه نیست و تمام کار های ایشان توسط همکارش انجام شده است و به قولی « بی او همه کارها بپرداخته‌اند /  امروز بهانه‌ای در انداخته‌اند» ( چیه... آمار می گه سرانه کار مفید در ادارات ایران 1 ساعت و 6 دقیقه است ؛ تازه رئیس جمهور هم گفته باید به آمار احترام گذاشت!)
حالا ملتفت شدید که ما بیکار واقعی نداریم و الحمدالله همه سر کار هستند ولی اگر واقعاً دنبال بیکار می گردیم « بباید جست بیکاری چو فرهاد»  که اگر گفتند کوه را جابجا کن فوراً با یک مته الماسه ماکیتا به جان کوه بیفتد و از فرط بیکاری سه سوته آن را متلاشی کند! ( البته منظور فرهاد دانشجو نیست ، چون ظاهراً ایشان استخدام شدند!) مابقی نتایج تحقیات را به دلیل ضیق جا! در وبلاگ عمو سیفی بخوانید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد