طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

صادرات غیر نفتی و فوتبال!

هر وقت در کشور ما صحبت از صادرات غیر نفتی می شود همه ذهنشان به صادرات اسانس گیاهی و زرد چوبه و مارچوبه و چهار تیکه زلم زینبو به اسم صنایع دستی معطوف می شود و هیچگاه به صادرات «علم مدیریت در فوتبال » نمی اندیشند.
راه دوری نمی رویم. اگر ترافیک اجازه داد ، سری به خیابان سئول و یکی از شاد ترین فدراسیون های دنیا بزنید تا همه چیز دستتان بیاید. در حالی که اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری و کاپیتالیسم دولتی در اروپا با افول مواجه شده است ، این فوتبال شیک و اطو کشیده و قانونمند اروپا نیز تا چندی دیگر باید با مشکلات عدیده ی مدیریتی دست و پنجه نرم کند. فوتبال اروپا باید بفهمد که راه مبارزه با تبانی و فساد در فوتبال ، محرومیت مادام العمر بازیکنان ، جریمه های سنگین مالی و فرستادن تیم های محبوب با آن همه افتخارات و سوابق درخشان به لیگ دسته اول نیست ، چرا که سال بعد باز هم به لیگ برتر شان بر می گردند! اما در فدراسیون شاد ما هیچ چیز جای جریمه نقدی ملایم ( شما بخوانید کمک به فدراسیون) و محرومیت های موقتی ( شما بخوانید استراحت) را نمی گیرد و اثر بازدارندگی این نوع جرایم بیش از هر ساز و کار دیگری است. چرا که این جریمه های پفکی با یک چک مچاله شده پرداخت می شوند و محرومیت هم با یک عذر خواهی ژورنالیستی و تهدید به نفرین از سوی مادر بازیکن خاطی و درایت کمیته استیناف حل خواهد شد! بالاخره فوتبالیست نباید دور از چمن سبز باشد.
اینجا حتی حرف مدیر عامل مبنی بر تائید تبانی از سوی بازیکنان تیمش و انحلال تیم ، برای فدراسیون سند محسوب نمی شود و سر و ته قضیه را با چند ماه محرومیت! و چند میلیون تومان ناقابل ، هم می آورند ولی نتیجه تغییر نمی کند و تیم متبانی! به زودی در جام باشگاه های آسیا به میدان خواهد رفت.
در خصوص استعداد یابی هم فدراسیون و سر مربی تیم ملی شیوه های سوفسطایی جالبی دارند. آنها به جای پیدا کردن استعداد های ایرانی در شهرستان ها به دنبال بازیکنان دو رگه در کوچه پس کوچه های لیگ های دو و سه اروپا می گردند!
البته این بازیکنان نیمه ایرانی علاوه بر داشتن یک کلکسیون خالکوبی روی دست و پا هایشان ، زبان مادری شان را هم مثل نوه عمو سیفی صحبت می کنند ولی امید کادر تیم ملی به غیرت و تعصب آنهاست که کجای خالکوبی هایشان مخفی شده ا... و اعلم.
به هر حال فوتبال دنیا به زودی خواهد فهمید که دوپینگ ، دلالیسم ، تبانی ، رشوه ، توهین به داور و ... جزئی از فوتبال هستند و علم مدیریت فوتبال مدرن را باید از فوتبال ما الگو برداری کنند و هر چه دیر تر به این نتیجه برسند ، خودشان ضرر می کنند! البته ما نیز از همین امروز باید به فکر مقدمات صادرات علم نوین مدیریت فوتبال به دنیا باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد