طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رها سازی یا آزاد سازی !

یکی از مشکلات عدیده ای که در سال های اخیر پدید آمده است « کژتابی های زبان » می باشد به این مفهموم که برخی افراد از معانی چند گانه لغات و کلمات بی اطلاع هستند و آنها را تفسیر به رای می کنند و برای سایرین و مسئولین دردسر ایجاد می کنند در حالی که اصلاً دردسری وجود ندارد و این یک توهم یا حتی شبه توهم است. یکی از این کژ تابی ها در نگرانی مردم  از آزاد سازی قیمت ها دیده می شود و مردم فکر می کنند با آزاد سازی قیمت ها ، کن فیکن می شود و قیمت ها به هر طرف که بخواهند قیقاژ می دهند. نه آقا جان اینطور هم که شما فکر می کنید نیست. چند روز قبل جناب آقای تقوی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص قیمت گذاری اجناس گفت: « وقتی یارانه ها برداشته می شوند و قیمت ها به سمت واقعی شدن حرکت می کنند ، باید به سمت آزاد سازی قیمت ها گام برداشت. هر چند آزاد سازی قیمت ها به معنای رها سازی قیمت ها نیست! و قیمت ها در چار چوب و آنالیز تعیین قیمت ها قرار دارند.» ( روزنامه جام جم )
راستش را بخواهید تا قبل از فرمایشات جناب تقوی هر وقت اسم آزاد سازی قیمت ها می آمد خود ما هم تنمان مثل بید می لرزید. نه به خاطر اینکه بعد از آزاد سازی ، قیمت اجناس کمی! بالاتر می روند فقط نگران این داستان بودیم که نکند خدای ناکرده قیمت ها در این مسیر آزاد سازی سفیل و سرگردان شوند و ره به ترکستان ببرند.
بالاخره قیمت ها بچه ها ماهی نیستند که آنها را در حوضچه در امان خدا رها کنیم و خودشان راه شان را پیدا کنند. این ها هنوز در اول راه هستند و هنوز با محیط سازگاری پیدا نکرده اند. اما وقتی استاد تقوی فرموده اند : آزاد سازی با رها سازی تفاوت دارد و اگر کسی در این فضا بخواهد زیاده طلبی و قیمتی را زیادتر کند ، با او برخورد می شود! ما به کلی خیالمان راحت شد. فقط این قسمت قصه را متوجه نشدیم که « در این فضا اگر ... » مگر مسیر زمینی و آبی برای حرکت قیمت ها مناسب نبود که مسیر فضایی برایشان مهیا کرده اند؟ البته یک وقت فکر نکنید انتخاب مسیر فضایی باعث حرکت بیشتر و سریعتر قیمت ها و هوایی شدن آنها می شود ، نه احتمالاً انتخاب مسیر فضایی به منظور رصد دقیق تر قیمت ها و برخورد قاطع با متخلفین است ( مثل بر و بچه های کمیته انضباطی فوتبال ) که باز هم جای تقدیر و تشکر دارد. فقط دوستان مواظب باشند یک وقت قیمت ها در این مسیر فضایی از تیر رس خارج نشوند ، بالاخره مسیر فضایی است و یک وقت دیدی قیمت ها از مسیر منحرف شدند و نجومی شدند!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد