طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

حباب شکنون در بانک مرکزی!

راستش را بخواهید بعد از پایان فصل بهار و قطعی شدن کاهش نرخ سود بانکی و سرریز شدن نقدینگی به کوچه و خیابان و به تبع آن حسینقلی خانی شدن بازار ارز و سکه ، مردم همه جو گیر حباب های داستان « به رویاهات فکر نکن» شدند و هر قدر گفتیم « وین خانه را قیاس اساس از حباب کن » به خرج کسی نرفت و خرید و فروش سکه و ارز و ....  و آب گل آلود و صف های شبانه و در نهایت ماجرای حباب آغاز شد. از آنجا که بلیط ما به خرید سکه و دلار و مسکن قد نمی داد به ناچار تحقیقات میدانی راجع به حباب سکه و دلار انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در مجموع حباب خوب است و اگر برای بعضی ها آب ندارد برای خیلی ها نان دارد! و شاعر هم فرموده : همچون حباب دیده به روی قدح گشای . و اما حباب ...
حباب مشتمل بر دو نوع است : صابونی و اقتصادی. حباب صابونی پرده بسیار نازکی از ترکیب آب و صابون است، این غشاء به شکل کروی و سطح رنگین‌کمانی می‌باشد و از آن برای سرگرم کردن بچه‌ها استفاده می شود. حباب‌های صابون که تو خالی هستند، عمر چند ثانیه‌ای دارند. این نوع حباب‌ها ممکن است در اثر برخورد با اشیاء و یا به صورت خودکار بترکند.
حباب اقتصادی ، داد و ستد با نرخ بسیار گرانتر از ارزش واقعی مورد معامله است که در سطح جامعه همه‌گیر می‌شود. چون تعیین ارزش واقعی، کار دشواری است معمولا پس از افت ناگهانی قیمت و به اصطلاح ترکیدن حباب متوجه وجود حباب می‌شوند. ویژگی حباب، موقتی بودن آن است.
در این تحقیق چند نکته اساسی مورد توجه است ؛ یکی اینکه از هر دو حباب برای سرگرم کردن استفاده می شود ، دوم اینکه هر دو موقتی هستند!
در ضمن دانشمندان و پژوهشگران در حال ساخت حباب‌هایی هستند که هرگز نمی‌ترکند که اگر این حباب ها وارد اقتصاد شوند اوضاع حسابی کشمشی می شود.
علی الظاهر با تدابیر حباب شکن بانک مرکزی و افزایش نرخ سود بانکی ، مردم باز هم باید به رویا هایشان فکر کنند و همچون تماشاگران پرسپولیس با بانک ها آشتی کنند. در این بین تنها چیزی که عاید ما می شود حرص و جوش برای خلق الله است که نمی دانند پول هایشان را کجا دپو کنند وگر ما که خیالمان راحت است و غم سیلاب نداریم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد