طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کی سکه های منو دزدیده؟!

سکه یک چیز گرد و تخت، معتبر شده توسط یک دولت برای استفاده در داد و ستد اقتصادی یک جامعه است. سکه های معمولی بیشتر از جنس نیکل هستند و در شیر و خط قبل از بازی ها و ساخت قاشق و چنگال کاربرد دارند ولی سکه های طلا ظاهراً از فلزی به نام طلا ساخته می شوند که در ماجرای عقد ، عند المطالبه ، وزن و تاریخ تولد عروس خانم و این داستان ها بیشترین کاربرد را دارا هستند. بعد از حسینقلی خانی شدن بازار جهانی و بالا و پائین شدن قیمت جهانی طلا چند وقتی بود که کار و بار سکه فروشان حسابی سکه شده بود و بر و بچه های بانک مرکزی هم در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر بدون وقفه تمام آرد ها را خمیر کرده بودند و شبانه روزی به صورت سه شیفت مشغول پخت بودند و در حالی که صف های نانوایی دچار لاغری مفرط شده اند ، صف های خرید سکه ، روز به روز چاق و چله تر می شدند که به سلامتی بعد از ماجرای پیش فروش شدن سکه ، این بساط جمع شد.
البته این که چه کسانی در این صفوف به هم فشرده سکه ، شب را به صبح می رساندند و با سکه های جمع آوری کرده چه می کردند ، به ما ربطی ندارد ولی نکته اصلی در خصوص لجستیک و مدیریت در نگهداری اصولی سکه می باشد چرا که افراد بسیاری کل سرمایه خود را تبدیل به سکه نموده اند و الان در نگهداری آن با مشکل مواجه شده اند.
علی ایحال با عنایت به ضخامت دیوار های مجتمع های مسکونی ( شنود سرخود!) و گسترش پدیده مذموم چشم هم چشمی و حسادت در بین برخی خانواده ها ، توصیه می شود قبل از هر کاری یک تفاهم نامه با همسایگان فضول خود منعقد بفرمائید تا از گزند پراکنده شدن خبر خرید سکه تا حوالی مقبره حافظ شیراز و سایر حوادث ناخواسته جلوگیری کنید.
در ضمن طبق آخرین تحقیقات ، بهترین و امن ترین راه نگهداری سکه هم ، قرار دادن آن در کوزه های گلی یا سفالین و دفن در باغچه منزل می باشد. البته قبل از مراسم خاکسپاری باید نقشه ای از محل دقیق دفن سکه تهیه کرد تا بعد مجبور به خرید دستگاه فلز یاب نشوید. اما از آنجایی که امروزه بیشتر افراد در منازل آپارتمانی ساکن هستند ، کفن و دفن سکه زیاد مقرون به صرفه نیست و باید در داخل ساختمان جایی یافت. بهترین مکان هم پنهان ساختن سکه در یخچال فریزر بین قطعات مرغ و ماهی می باشد. البته یادتان باشد که اگر قصد مسافرت دارید و قرار است خانه را به نزدیکان بسپارید به اندازه کافی تنقلات و خوراکی در یخچال بگذارید تا خانه بان ها مجبور به سرکشی به فریزر و دستبرد زدن به کشوی ماکیان نشوند!

نظرات 1 + ارسال نظر
بی بی گل چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.bbgoal.com

سلام دوست عزیز.چندی پیش شما پیامی در وبلاگم گذاشته بودید که آن را ندیده بودم.پرسیده بودید که چطور می شود کتابهایم را که در گرگان یافت نمی شود پیدا کرد.راستش من اطلاع از چگونگی پخش کتابهایم ندارم.ولی می دانم بیست سال با طنز در بازار نیست.در هر حال از لطف شما بسیار ممنونم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد