طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شیوه نامه تعیین قیمت خودرو !

راستش را بخواهید در همه کشور های دنیا حتی این ماچین خراب شده خودمان ، قیمت کالا ها و خدمات با توجه به میزان آورده شرکت ، هزینه مواد اولیه ، هزینه حامل های انرژی ، دستمزد پرسنل و در نهایت بر اساس قیمت تمام شده کالا و احتساب سود محاسبه می شوند. اما در ایران برخی از کالا ها و خدمات قیمت ندارند و به صورت شناور ( آنهم به سمت بالای رودخانه ) در تلاطم هستند. یکی از این صنایع که الحق و الانصاف در زمینه صنعت گوی سبقت را از سایر صنایع ربوده است ، صنعت خودرو سازی می باشد که اصلاً برخی از مسئولان آن هزینه تمام شده خودرو را محرمانه می دانند و نیازی به رسانه ای شدن آن نمی بینند. از آنجا که برخی آیتم ها در بالابردن قیمت خودرو کمی نخ نما شده مسئولان این شرکت ها تصمیم به تدوین « شیوه نامه تعیین قیمت خودرو » گرفته اند ( ابرار اقتصادی – 23/7) که ضمن تبریک به مناسبت اتخاذ این تصمیم اقتصادی مهّم ، عجالتاً در راستای تدوین سند راهبردی خودمان پیشنهاداتی را ارائه می کنیم:
الف) چوب زدن : ستاد قیمت گذاری خودرو با حضور مسئولان شرکت های خودرو سازی ، دلالان محترم ، نمایشگاه داران قدیمی و گنده های بازار راه اندازی شود و همه روزه با چوب زدن ( همان مزایده خودمان) قیمت خودرو تعیین و اعلام شود.
ب) فروش روی تریلی : همانطوریکه قیمت اجناس و ماهی روی قایق با ساحل تفاوت دارد ، توصیه می شود در مقاطعی از سال ، با توجه به میزان استقبال و شوق و ذوق مردم خودرو ها روی تریلی های ویژه حمل خودرو قیمت گذاری و به فروش رسانده شوند.
ج) افزایش قیمت فصلی : در فصول گرم سال به بهانه افزایش تقاضا و بالا رفتن آمار مسافرت ها برون شهری کمی افزایش قیمت لحاظ شود و در ماه های سرد سال به بهانه استفاده بیشتر از خودرو و عدم امکان استفاده از دوچرخه قیمت ها کمی جابجا شوند.در خاتمه ضمن تبریک به کلیه عزیزان و دست اندرکاران صنعت خودرو که با سعه صدر و شکیبایی خاصی در حل معضل خودرو های ارزان قیمت( که در شان مردم ما هم نیست) می کوشند ، برایشان آرزوی سلامت و تندرستی داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد