طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

به بهانه ی روز جهانی توالت !

همزمان با 19 نوامبر روز جهانی توالت ، اولین همایش سرویس های بهداشتی در قزوین برگزار شد. در این همایش بهترین توالت هم برگزیده شد!( جوان – 29 آذر)
بعد از ورود مدرنیته به زندگی اجتماعی افراد و تغییر نمای ظاهری سازه های فیزیکی ، بالطبع ساختار و مدیریت دستشویی های عمومی نیز دستخوش تغییرات اساسی گردید و نیاز به دستشویی های مدرن و برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از دستشویی مدیران جوامع غربی را بر آن داشت تا با انتخاب روز 19 نوامبر به عنوان روز جهانی دستشویی ، بخشی از حقوق از دست رفته بشر را از این طریق احیا کنند! در حال حاضر نیز بهترین و تمیز ترین دستشویی های عمومی دنیا در سنگاپور وجود دارند.« البته در برخی کشور ها نظیر ژاپن دستشویی ها به انواع بازی ، لوازم آرایشی و وسایل راحتی مجهز شده اند و در برخی دستشویی های کشور فرانسه نیز رادیو و تلویزیون وجود دارد.»( جام جم – دی ماه 89)»
اینکه مسئولین شهرداری در مسائل کلان مملکت غرق نشده اند و به ریز مسایل بهداشتی هم توجه دارند و با جدیت آنها را دنبال می کنند ، حقیقتاً جای بسی قدردانی دارد. علی ایحال ما نیز اقدام بر و بچه های قزوین در برگزاری همایش توالت را به فال نیک گرفته و هر چند از محتوی جلسه و افرادی که از آنها تجلیل به عمل آمد ، بی اطلاعیم ولکن نفس عمل مهم است. در همین راستا به منظور تقویت سند راهبردی خودمان که در همه رشته ها و علوم طراحی شده است ، پیشنهاداتی ارائه می کنیم:
الف) درجه بندی دستشویی های عمومی : امروزه کلاس بندی مکان های عمومی نظیر قهوه خانه ها ، استخر ها ، حمام های عمومی و تعیین واحد VIP از جمله خدمات سازمان های حمایت از حقوق مصرف کننده است. بهتر است دستشویی های عمومی نیز درجه بندی شوند تا شهروندان حق انتخاب داشته باشند.
ب) نرخ شناور : همانطوری که قرار است قیمت بلیط هواپیما ها بر اساس نوع و سال ساخت هواپیما تعیین گردد ( به نقل از جراید) ، بهتر است نرخ دستشویی های عمومی نیز شناور باشد و با توجه به خدماتی که ارائه می کنند ، قیمت تعیین شود.
ج) نصب تجهیزات: نصب کارتخوان ، پخش موسیقی ، صفحات نمایشگر ، استفاده از جداره های آکوستیک( ضد صدا!) و وجود لوازم نوشتاری جهت درج یادگاری و ایام باقیمانده از دوران سربازی و ... از جمله راهکار های پیشنهادی در به روز کردن دستشویی های عمومی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد