طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آئین نامه ساماندهی متکدیان ! (طنز اجتماعی)

آئین نامه ساماندهی متکدیان !
در سال های اخیر طرح های ریز و درشت فراوانی ( البته به صورت دَرهم) در کشور اجرا شده که برخی از آنها به دلیل غیر کارشناسی بودن ، با شکست مواجه شده اند و چه بسا سیکل معیوب هم ایجاد کرده اند. (شبیه به حکایت اون بابایی که از بس برای نامزدش از پادگان نامه نوشت ، نامزدش با پستچی ازدواج کرد!) بگذریم. چند صباحی است که دولت سعی می کند که ریشه تکدی گری و گدایی را از بیخ و بُن بخشکاند ، غافل از اینکه حتی اگر فرض محال این کار صورت بگیرد قطع به یقین با معضل گدایان بین المللی  و حتی چینی مواجه خواهیم شد که با یک نصفه کیک و یک قُلپ ساندیس سه روز صاحب کَرم را دعا می کنند! دوستان عنایت داشته باشند که گدایی ریشه در اعصار و قرون گذشته دارد و چه بسیار داستان ها و افسانه هایی که از این هنر چند هزار ساله در ادبیات کهن ایران و سایر بلاد دنیا به چشم می خورد. حتی بزرگانی مثل حافظ گدایی را با یافتن گنج برابر دانسته اند « ترک گدایی مکن که گنج بیابی » بنابراین خشکاندن یا عقیم کردن این جریان ، در عمل غیر ممکن است و همان باد گره زدن و آب در هاون کوبیدن است. طرح های مقطعی و زودگذر نظیر جریمه متدکیان ، جمع آوری ضربتی ، احداث گرمخانه در زمستان و سرد خانه در تابستان و نقاهتگاه در پائیز و ... نه تنها به جمع آوری این دوستان کمک نکرد بلکه باعث شد برخی از جماعت معتاد دارای اعتیاد های نوپدید نیز به جرگه آنان بپیوندند که زیاد هم به مذاق جامعه تکدی گری کشور خوش نیامده است.
البته در این بین اعضای انجمن صنفی گدایان محترم بیکار ننشستند و با برگزاری همایش های بین المللی و ورک شاپ های تخصصی زیر زمینی ، نظیر «گدایی الکترونیک در هزاره سوم» ، «راهکار های توسعه فرهنگ گدایی نوین » ، « گدایی فرصت یا تهدید؟» ، دولت را مجاب به انجام برخی از اهداف و آمال خود کرده اند نظیر ضرب سکه های 500 تومانی ، ورود دستگاه های کارت خوان سیار به بازار و در نهایت تصویب آیین‌نامه ساماندهی متکدیان در وزارت کشور! « علیرضا چگینی مدیرکل ایتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان کمیته امداد ضمن تائید این خبر اشاره کرد تسهیلات خوبی برای این منظور جذب شده است و کمیته امداد از افرادی که متکدی حرفه‌ای نبوده و زیاده خواه نیستند، حمایت می کند و مراکزی را در برخی استان‌ها برای ساماندهی مددجویان ایجاد کرده است، اما این مراکز فراگیر نیستند.»( جام جم – 12آبان90) البته همانطور که در متن خبر آمده این مراکز به صورت فراگیر نیستند و احتمالاً از طریق کنکور سراسری یا آزمون ویژه متکدیان اقدام به جذب متکدی می کنند.
رئیس انجمن صنفی زیر زمینی متکدیان پایتخت نیز ضمن ابراز خرسندی از این اجرای این طرح ، تشکیل انجمن صنفی رو زمینی متکدیان، صدور کارت شناسایی داری برچسب هولوگرام و غیر قابل انتقال ، محدوده بندی و ساماندهی نقاط پردر آمد و همچنین توزیع بروشور های شناسایی گدای واقعی از گدای تقلبی را از جمله برنامه های آتی و در دست اقدام این انجمن برشمرد!

نظرات 3 + ارسال نظر
شهرام شهبازی سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://mk2.blogfa.com

حاجی خدا خفه ت نکنه شماره م رو پاک کن

مونیس سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:17 ق.ظ http://tanazi.blogsky.com

لازم به ذکر است در این همایش جایزه ویژه انگشت طلایی ! به برگزیدگان اهدا می شود!!

بانوی جنوب پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:11 ق.ظ http://southern-lady.blogfa.com/

جالب می نویسید زبان طنز زبان نیش و کنایه برای پرداختن به معضلات و مشکلات است امیدوارم موفق باشید مانند دهخدا و صابر و سایر طنز پردازانی که با زبان طنز به مشکلات و مصائب اجتماعی و سیاسی جامعه ایران قدیم می پرداختند.خوشحال میشم از این به بعد خواننده ی وبلاگ هم باشیم.
و خوشحال تر میشم حدس بزنی من کی هستم!!!!!

سلام
ممنون ما ناخن کوچک آن بزرگان نمی شویم. فقط تلاش می کنیم تا راه آنها را ادامه دهیم. در ضمن شناختن شما چندان سخت نبود شما بانوی جنوب هستی....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد