طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آب گل آلود و کره هلندی !

همه ساله در کشور طرح های ریز و درشت فراوانی اجرا می شود که در برخی از آنها هدف چندان مهم نیست ولی برخی از این طرح ها سر تا پا هدف هستند. طرح هدفمندی یارانه ها نیز از همین طرح هایی است که اهداف زیادی در آن نهفته است. هدف دولت از اجرای این طرح جلوگیری از حیف و میل اموال عمومی و ضرر به بیت المال و رساندن یارانه به اقشار آسیب پذیر می باشد ، اما از آن جایی که در کشور ما آزادی بیان وجود دارد عده ای آن را جور دیگر تعبیر کرده ، سعی می کنند « از آب گل آلود کره هلندی! » بگیرند. افزایش بی حساب و کتاب قیمت برخی محصولات ، کالاها و خدمات با دلایل واهی نظیر راه اندازی سایت و  فروش اینترنتی ، ثبت نام اینترنتی جهت دریافت خدمات ، بهبود کیفیت خدمات پس از فروش ، به کاربردن واحد گرم به جای لیتر و ...  از شیوه های جدید و با کلاس برخی از شرکت ها در جهت افزایش قیمت ها به صورت ماهانه ، هفتگی ، روزانه و در برخی موارد ساعتی می باشد که صد البته اگر این تغییرات با اصول و منشور اخلاقی فدراسیون هماهنگ نباشد به صورت حناق در گلوی صاحبان تخلف بروز پیدا خواهد کرد و کمیته انضباطی نیز آنها را رسماً نقره داغ خواهد کرد! البته این داستان گرانی در گذشته هم وجود داشت و جناب مولوی در این خصوص می فرماید : « مددی که نیم مستم بده آن قدح به دستم/ که به دولت تو رستم ز ملولی و گرانی » و جناب حافظ نیز تحمل گرانی را چندان طاقت فرسا نمی داند و فرموده : « تو نازک طبعی و طاقت نیاری /گرانیهای مشتی دلق پوشان را » علی ایحال با توجه به این که افزایش قیمت ها با دلایل « قوی و معنوی » حق هر تولید کننده است پیشنهاداتی برای دوستانی که « رگ های گردن قوی » دارند جهت جلوگیری از بروز هر گونه شائبه در توجیه افزایش قیمت هایشان ارائه می گردد تا لااقل سرپوشی بر این تخلفات زیر جلدی و  باشد:
الف) استفاده از لفاف و کارتن های مرغوب و رنگ لعاب دار و نوشتن اسم کالا ها به زبان های مختلف و صادراتی جلوه دادن محصولات
ب) درج عکس خریداران روی کارتن و لفاف محصولات. همان طور که اداره پست عکس افراد را به صورت تمبر شخصی چاپ می کند ، صاحبان کارخانجات نیز می توانند با این شیوه مردم را بچاپند ( یعنی عکس آنها را روی محصولات چاپ کنند!)
ج) بزرگتر کردن قوطی و جعبه و تغییر ندادن وزن و حجم . مثلاً نیم کیلو رب را در قوطی یک کیلویی جا سازی کنند و با این روش حتی می توان قیمت را نیز از دوران ماقبل هدفمندی نیز پائین تر آورد ولی در عمل در آمد بیشتری کسب کرد.
د) استفاده از ترفند اشانتیون یا جایزه . در این روش می توان به بهانه دادن دادن جایزه در هر 3 میلیون قوطی یا کارتن ، یک ربع سکه قرار داد و به همین بهانه فروش ، قیمت ، تولید و ... را  بالا برد.
البته شیوه های دیگری نیز وجود دارد که به دلیل احتمال سوء استفاده و بد آموزی از ذکر آنها معذوریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد