طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

تابوی جریمه نقدی در فوتبال ایران

تابوی جریمه نقدی در فوتبال ایران
فوتبال یکی از ورزش های مهیج و پرطرفدار در هر کشوری است که علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در جامعه برخی مشکلات و تبعات اجتماعی نیز دارد. برخورد با خاطیان در فوتبال در همه جای دنیا مقررات خاص خودش را دارد و مسئولین فدراسیون ها با توجه به نوع تخلف ، سوابق متخلفین و بررسی عوامل محیطی بروز آن ، تنبیه متناسب با تخلف در نظر می گیرند. در ماچین خودمان با اینکه فوتبال حرفه ای نیست و اصلاً زمین خاکی وجود ندارد تا زیر بنای پیشرفت از آنجا کلید بخورد! باز هم خشونت ، درگیری ،  فساد مالی در باشگاه ها ، ماجرای لیدر ها و ... وجود دارد ولی مسئولین فدراسیون فوتبال ماچین با قاطعیت جلوی متخلفین سنگر بندی می کنند و حتی در یکی از مسابقات فوتبال داور بازیکن خاطی را مجبور کرد  نیم ساعت دستها و یک پایش را بالا نگه دارد تا برای سایر بازیکنان خشن درس عبرتی باشد! اما در فوتبال ایران یک ویژگی وجود دارد که منحصر به فرد است . در ایران تمام تخلفات ریز و درشت فوتبال نظیر توهین و فحاشی به داور یا بازیکنان ، پرتاب اشیاء متفرقه به زمین بازی توسط تماشاگران ، تاخیر در ورود به زمین ، استفاده از بازیکن مستهجن یا غیر مجاز ، درگیری فیزیکی یا همان بزن بزن در رختکن ، قضای حاجت در کنار زمین در مقابل دیدگان تماشاگران ، توهین پیشکسوتان به یکدیگر در برنامه پخش زنده ، عدم رعایت مسائل اخلاقی و انضباطی ، داشتن ریش منشوری ، شرکت در پارتی های خاک بر سری ، مصاحبه علیه رئیس فدراسیون و کمیته داوران و ... با جریمه نقدی حل می شود و قال قضیه کنده می شود و همه نیز از این بابت راضی و خوشنود هستند و سایر جرایم مرسوم در دنیا نظیر کسر امتیاز ، سقوط به یک رده پائین تر ، محرومیت های طولانی یا مادام العمر و ... در فوتبال ایران محلی از اعراب ندارند.
نکته جالب اینکه مبلغ این جریمه ها هم به قدری ناچیز است که در مقایسه با دستمزد های نجومی بازیکنان خنده دار به نظر می رسد و بازدارندگی که ندارد هیچ ، حتی باعث تکرار اعمال ناشایست هم می شود چرا که عملاً تنبیهی صورت نگرفته و برخی  بازیکنان پرداخت این مبلغ ناچیز را کمک به فدراسیون فوتبال قلمداد می کنند و آن را جریمه نقدی نمی دانند و در پرداخت آن از یکدیگر پیشی می گیرند( این پیشی به معنای گربه نیست و منظور این که گوی سبقت را از هم می ربایند!)
علی ایحال به مسئولین فدراسیون فوتبال ماچین نیز توصیه می شود از تجارب فوتبال ایران در زمینه مدیریت مدرن و پیشرفته نهایت استفاده را ببرند و قبل از اینکه فیفا و یوفا قوانین مربوط به برخورد با متخلفین موجود در فوتبال ایران را به صورت رسمی به سایر کشور ها دیکته کنند ، زمینه را برای استفاده از شاهکار های فوتبال ایران مهیا کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد