طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نرخ تورم و افسرگی آقا رسول!

نرخ تورم و افسرگی آقا رسول!
یکی از مسائلی که چند وقتی است فکر و ذکر آقا رسول را به خودش مشغول کرده است و ایشان را از خواب و خوراک انداخته و به درد لاعلاج افسردگی مبتلا ساخته ، اختلاف نظر بچه های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در اعلام نرخ تورم است. آقا رسول معتقد است که رفاقت خیلی گرانبها تر و با ارزشمند تر از نرخ تورم است که بچه های این دو نهاد ، بر سر آن با هم به توافق نمی رسند و نرخ های اعلامی این دو نهاد با هم تفاوت دارد. اصلاً به کار بردن و به زبان آوردن کلماتی نظیر نرخ تورّم ، گرانی ، ضریب فلاکت ،  نرخ بیکاری ، خط فقر ، دیر کرد ، رکود ، نابسامانی ارزی و کلماتی از این دست ، در شان مقامات نیست چه برسد به اینکه در تعیین میزان آنها نیز اصرار بورزند و در نتیجه کدورت هم پدید آید.
در ثانی اساساً تفاوت باعث پیشرفت است. اگر طرفین معامله بر سر عددی توافق مطلق داشته باشند ، آن معامله مخدوش است و شائبه بروز تخلف هم دور از ذهن نیست. 
علی ایحال به منظور جلوگیری از بروز خدشه در رفاقت های بچه های این دو نهاد و سرراست و یکسان شدن نرخ تورم ، بسته پیشنهادی به کمک آقا رسول فراهم شده که رعایت مفاد آن بی ضرر نیست:
اعلام میانگین نرخ تورم  : ما ایرانی ها به گفته های بزرگان اعتقاد خاصی داریم . از قدیم هم گفته اند : « خیر الامور اوسطها» . بالاخره بچه های هر دو گروه زحمت می کشند و آمارشان بر اساس حساب و کتاب است!
لذا پیشنهاد می شود هر ماه میانگین نرخ اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به عنوان نرخ تورم ماه اعلام شود.
شیر یا خط یا مسابقه طناب کشی : توصیه می شود نهاد اعلام کننده نرخ تورم در هر ماه به وسیله شیر و خط یا برگزاری مسابقه طناب کشی و امثالهم مشخص شود تا فقط یک نهاد نرخ تورم را اعلام کند. با این روش علاوه بر بالا رفتن  روحیه و نشاط در بین کارکنان ، پوزه فرسودگی شغلی هم به خاک مالیده می شود.
محرمانه کردن نرخ تورم : شیوه نهایی و کم درد سر ، محرمانه کردن نرخ تورم است. آیا خون نرخ بیکاری ، اشتغال زایی و حتی میزان موجودی صندوق ارزی از نرخ تورم رنگین تر است که این ارقام محرمانه اند ولی نرخ تورم باید هر ماه اعلام شود؟ مگر نرخ تورم ، رده بندی فیفا در خصوص تیم های ملی فوتبال است که هر ماه باید رسانه ای شود؟ بنابراین بهتر است نرخ تورم هم محرمانه شود تا علاوه بر استحکام پایه های دوستی در ادارات ، آقا رسول هم به غذا خوردن بیفتد!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد