طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رابطه اشعه ماورای بنفش و مافیای آب معدنی

این قدیمی ها گاهی اوقات حرفهای خوبی می زدند که تبدیل به ضرب المثل هم می شد و در جامعه امروز هم مصداق دارند. ولی گاهی اوقات هم حرف های خوبی نمی زدند که ضرب المثل می شد ولی دیگر مصداق ندارد. مثلاً همین ماجرای « همه چیز را همگان دانند» نه خیر این طور هم نیست ، خیلی از چیز ها را خیلی ها نمی دانند به جز آقا رسول که از همه چیز سر در می آورد. چند ماه قبل که عده ای سود جو با بهانه های واهی نظیر وجود نیترات در آب تهران تا می توانستند آب معدنی و غیر معدنی را به خورد خلق الله دادند ، همین آقا رسول بود که از وجود مافیای آب معدنی در تهران و پر کردن بطری ها از چاه های اطراف تهران خبر داد ولی هیچ کس باور نکرد و باز هم آب معدنی خریدند تا اینکه خودشان به این نتیجه رسیدند که سرکارند و دست نگه داشتند. چند هفته قبل هم که صدا و سیما خبر از افزایش اشعه ماورا بنفش ( همان UV خودمان ) داد ، ما باز هم سراغ آقا رسول رفتیم تا فرضیات ایشان را در مورد اشعه ماورای بنفش بشنویم. ایشان فی الفور و بدون هیچ فوت وقت سه فرضیه مطرح کرد: اول اینکه ایشان احتمال می دهد مقادیر زیادی کرم ضد آفتاب به صورت فله وارد کشور شده و وارد کنندگان قصد دارند آن را در سبد خانوار مردم قرار دهند تا این چینی ها از گرسنگی نمیرند. دوم اینکه احتمالاً یک بابایی رانت واردات عینک با تعرفه صفر گیرش آمده است و هول شده ، چند کشتی عینک ( چند برابر چشم های جمعیت کل کشور) وارد کشور کرده ولی عینک ها روی دستش باد کرده و خریدار ندارد و سعی دارد فرهنگ منحط غربی را به بهانه اشعه گسترش دهد. مورد سوم هم اینکه مسئولین و دست اندرکاران و گردانندگان آلودگی هوای تهران قصد دارند با این ماجرای بنفش خودشان کمی نفس بکشند و چند ماهی مردم به جای ماجرای آلودگی هوا با جریان انحرافی ماورای بنفش سر کنند و به جای ماسک ، عینک بزنند ، تا انتخابات هم که چیزی نمانده است!
ذکر این نکته ضروری است که برخی از خوانندگان فکر می کنند آقا رسول حرفهایش از روی بخار معده است و زیر بنا و مبنای علمی ندارد به همین دلیل در این شماره مستنداتی ارائه می شود تا به درستی گفتار ایشان ایمان بیاورید.
« به گفته رئیس سازمان هوا شناسی کشور میزان اشعه ماورای بنفش در فصل تابستان امسال از ساعت 30/14 الی 40/14 به شرایط بحرانی می رسد که نیاز است مردم در این ساعت در سایه قرار بگیرند یعنی موضوع خاصی نیست که جدید اتفاق افتاده باشد.»( جام جم – 5/5/90)
(البته پیش خودمان بماند ما خودمان شخصاً به حرف های آقا رسول اعتقادی نداریم و از عینک آفتابی استفاده می کنیم. چون وزارت بهداشت ، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، دبیر انجمن متخصصان پوست و موی ایران ، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد اشعه ماورای بنفش و میزان آن نظرات دیگری دارند و همگی متفق القول به خطرناک بودن این اشعه در ساعاتی از روز اذعان دارند. بنابراین به شما توصیه می کنیم لااقل تا پایان انتخابات از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید!)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد