طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

هزار و یک شب دانشگاه

همانطورکه مستحضرید در زندان یا پادگان برخی افراد نسبت به دیگران ارشد محسوب می شوند و پیروی از فرامین آنها هم عقلاً ، عرفاً و در برخی موارد نادر جاناً به نفع تازه وارد ها می باشد. در دانشگاه نیز مقرراتی برای درس خواندن توسط دانشجویان ترم بالا وضع می شود که تبعیت از این قوانین به دانشجویان ترم های پائین توصیه می شود. مصداق بارز این قانون در مبحث درس خواندن و شیوه های گذراندن واحد های درسی می باشد. اصولاً درس خواندن در طول ترم معنا ندارد و درس برای شب امتحان است. اکثر کسانی که در طول ترم درس می خوانند به دلیل آمادگی نسبی و حتی قطعی و ترس از اینکه نکند شب امتحان دچار بیماری شوند یا گرفتاری دیگری پدید آید و زحمت یک ترم آنها به هدر رود ، دچار استرس می شوند و در امتحان موفق نیستند ولی کسی که یک شب درس خوانده چیزی برای از دست دادن ندارد و با کمترین هیجان و اضطراب سرجلسه امتحان حاضر می شود.
نکته بعد تهیه جزوه می باشد. جزوه در دانشگاه مفاهیم بلند و مضامین دقیقی دارد. جزوه چند برگ نوشته از روی صحبت استاد نیست . بعد از امر خجسته و مبارک خواستگاری که قاعدتاً منجر به ازدواج می باشد طبق تحقیقات آقا رسول ( ایشان پاره وقت در دانشگاه رفت و روب می نماید!) بیشترین عامل در شناسایی افراد و تلاش برای درک متقابل و شناخت روحیات فرد  و ... همین بحث تبادل جزوه در واحد های دانشگاهی است که البته اگر با رویکرد شناسایی روحیات طرف مقابل هم باشد به سلامتی یک تیر و دو نشان است. الحمدا... با وجود دفاتر فنی در سراسر کشور دغدغه ای برای رو نویسی از روی جزوه نیست و کافی است کمی سر کیسه را شل کنید و بعد از تهیه کپی از روی جزوه ، آن را سالم تحویل شریک زندگی دهید تا هم امانتداری و هم وقت شناسی خود را ثابت کنید .
از نکات دیگری که در سال های اخیر در سطح دانشگاه ها به وفور دیده می شود ، پدیده مذموم و نکوهیده آدم کشی در برگه های امتحانی است. در این شیوه دانشجو طی یک عمل انتحاری اقدام نوشتن عریضه در ذیل برگه امتحانی می کند و به طریق اولی به قتل عام اقوام درجه یک خود مبادرت می کند و با اظهار وجود تالمات شدید روحی از فوت اقوام و وابستگان ، تقاضای مساعدت و یاری از استاد در گذراندن واحد مربوطه می نماید. البته فراموش نکنید که شما بیش از یک بار نمی توانید یک نفر را بکشید و باید برای ترم های بعد از شیوه های جدید تر استفاده کنید.
شیوه نهایی و غیر اخلاقی ترین راه برای قبولی ، پدیده چِندش آور و مُهوع تقلّب می باشد که به دلیل خفّت و خواری و زجری که متقلّب در این عمل غیر انسانی متحمل می شود ، از هر گونه توضیح در این باره معذوریم و بر این باوریم که بسا یک ترم مشروط شدن به از قبولی به ضرب تقلب که شیخ اجل فرموده : متقلب درون جامه ناز    چه خبر دارد از مراقب گردن دراز
با این شیوه حتی آقا قدرت که سر آمد همه متقلبین بود ، هم نتواست طَرفی بنندد و علی رغم اینکه « ما مشت گِلی در کف قدرت متقلّب»  ، باز نامبرده هم مشروط و از دانشگاه اخراج گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد