طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کاهش مصرف بنزین با قرص مکمل!

بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و لزوم مصرف بهینه سوخت ، راهکارهای مختلفی در راستای صرفه جویی در مصرف بنزین صورت گرفته است که ظاهر برخی از آنها چندان معقول نیست ولی آماراً مصرف سوخت پائین آمده است. این راهکار ها در چند ژانر قابل بحث و بررسی هستند:
الف) راهکار های فنی : اولین راهکار فشردن گلوی شیلنگ رابط بنزین با یک بست می باشد که تبلیغ این بَست شب و روز در صدا و سیمای خودمان قابل رویت است. با قراردادن این بست دور گلوی شیلنگ بنزین ، مصرف سوخت تا 50 درصد کاهش می یابد. البته به همین میزان هم از سرعت و توان خودرو کم می شود.( نظر کارشناسان دو غول بزرگ ماشین سازی ایران )
ب) مصرف قرص مکمل : امروزه استفاده از وسایل و محصولات مختلف مثل قرص ، گوشواره ، کمربند ، گوی ، توپ و ... در انجام اموری نظیر درمان لاغری و چاقی  ، ترک سیگار ، کاهش اشتها ، درس خواندن و .... رایج شده است. اخیراً قرص هایی هم به بازار عرضه شده است که علی الظاهر این قرص ها منجر به افزایش عدد اکتان (درجه آرام سوزی) بنزین می شوند و در نهایت بهبود احتراق، کاهش آلایندگی، از بین بردن رسوبات محفظه احتراق و در نهایت کاهش 25 درصد مصرف بنزین خودروها را به همراه خواهد داشت! جسارتاً به عرض برسانم این قرص ها همان قرص های روانگردان هستند که بعد از انداختن آن در باک ماشین ، موتور بیچاره خودور ، حالی به حالی می شود و به قول شاعر « پای کوبان می رود چون عاشقان تا پای دار». در ضمن استفاده از این قرص ها به نیتی غیر از کاهش مصرف سوخت ،  از نظر اخلاقی ایراد دارد. 
ج) انجام سفر های نشسته : ما یک آشنایی داریم که ایشان می فرمایند ما در اداره به ماموریت نشسته
می رویم!( چکار دارم اسم اداره رو بگم دو روز دیگه بچه های هلال احمر هم از دست ما شاکی بشن). در این اداره افرادی که مثلاً در دبیرخانه کار می کنند و امکان رفتن به ماموریت برایشان فراهم نیست ، از مزایای مالی ماموریت نشسته بهره مند می شوند. پس لزوماً برای سفر نیاز به مرکب ، ماشین ، برگه ماموریت و ... نیست و شاعر هم در این باره چه نیکو اشارت نموده است :
            بنشین و سفر کن که به غایت نیکوست                       بی منت پا گرد جهان گردیدن
البته سفر های نشسته حالات مختلف دیگری هم دارند. همین آقا رسول خودمان ، گاهی اوقات زنگ های تفریح سری به منزل می زند و بر می گردد. بعد به جای پاک کردن شیشه های کلاس ها ، شیشه های فضا پیما را پاک می کند و به عوالم دیگر سفر می کند ؛ که این نوع سفر فقط برای تفریح توصیه می شود و مسافرت دائم آن اعتیاد آور است.
د) سفر با باد : برنامه ریزی جهت استفاده از سایر انرژی ها ، نظیر انرژی های خورشیدی ، برقی و بادی هم بد نیست. البته شهرستان علی آباد در این راستا پیشقدم شده و کارخانه ماشین برقی هم دارد! ولی استفاده از بالون و پاراگلایدر و امثالهم بد نیست. حالا بالون 70 میلیون تومان است. یک پاراگلایدار دست دوم تمیز ، بی رنگ ، تازه تعمیر بیشتر از دو تومن نیست. همین مینودشت خودمان هم قطب پرواز با پاراگلایدر در کشور است. فقط سفر با آن به قول اکبر عبدی یک کم چیز می خواد ، دل و جرات!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد