طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

جسد چینی !

معاون آموزشی وزارت بهداشت از عدم تحویل جسد کافی به دانشگاه های علوم پزشکی از سوی پزشکی قانونی گلایه کرد. شجاعی ، رئیس پزشکی قانونی کشور نیز اعلام کرد : اینکه دانشگاه ها بیش از حد نیاز جسد برای تشریح می خواهند معقول نیست.( هفته نامه سپید اردیبهشت 90)

بعد از خواندن این دو خبر در جراید ، به همراه آقا رسول تحقیقات نیمه گسترده ای در خصوص نحوه تامین جسد برای تشریح در دانشگاه های پزشکی ، نیاز بیش از به جسد در دانشگاه های کشور و مظنه جسد در بازار فعلی انجام دادیم ولی به نتایج متقن و روشنی دست پیدا نکردیم و به ناچار یافته های خود را بر اساس اظهارات برادر زاده آقا رسول ( مرده شور پزشکی قانونی ) تنظیم کردیم. ایشان روز گاری در ژاپن در یک قبرستان مشغول به کار بود و به علت گذاشتن شیشه آب مقطر در بینی متوفیان اخراج شد!( ژاپنی ها معتقدند اگر هنگام سوزاندن جسد ، صدای ترکیدن جمجمه به گوش برسد گناهان فرد آمرزیده می شود و به کارکنان قبرستان انعام تُپل می دهند. صدای ترکیدن شیشه آب مقطر هم کم از صدای ترکیدن جمجمه متوفی نیست!)

بگذریم. آقا سالار می گوید: « بیشتر این اجساد از غیر مسلمانان کشور های مختلف تهیه می شوند و البته کیفیت خوبی ندارند. به عقیده ایشان جسد باید رو پا و سرحال باشد! و از سلامت نسبی برخوردار باشد.»علی الظاهر اجساد این اجنبی های همه چیز خوار به درد لای جرز هم نمی خورد چه برسد به تشریح. نگرانی دیگر ایشان از تنظیم قرار داد محرمانه با چین جهت واردات جسد های چینی به کشور می باشد که به زعم ایشان صنعت جسد و کالبد شکافی کشور را دچار نابسامانی و رکود خواهد کرد. ایشان اعتقاد دارند اجساد چینی اولاً گوشت و گِل خوبی ندارند و با توجه به امید به زندگی بالا در کشور چین بیشتر اجساد چینی استخوانی هستند و بافت محکم و به درد ندارند. در ثانی به علت علاقه وافر چینی ها به خوردن انواع و اقسام جَک و جانور ، ساختار داخلی آنها کلاً تعطیل است و با تشریح امعاء و احشاء آنها ، چیزی عاید پزشکان جوان نخواهد شد و بیشتر گمراه می شوند و اساتید نیز مجبور می شوند برای تفهیم یک موضوع ساده یا نشان دادن یک عضو داخلی معمولی ، دل و روده چندین جسد را بیرون بیاوردند و به همین علت است که دانشگاه های کشور با کمبود جسد روبرو شده اند!

در ضمن ایشان تنها راه حل مشکل جسد در دانشگاه های کشور را تاسیس بانک جسد و راه یابی صنعت جسد به بازار بورس و فرا بورس دانست.