طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رانندگی در شرایط برابر

« انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: خودروهای ایرانی به نصف قیمت کنونی هم نمی ارزند» ( جهان اقتصاد- 21/1/90)   « افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی » ( دنیای اقتصاد – 24/1/90)
ما همیشه فکر می کردیم بین دنیا و جهان چندان تفاوتی نیست ، اما امروز می بینیم در « جهان اقتصاد » قیمت خودرو نصف قیمت خودرو در « دنیای اقتصاد» ارزش دارد!
البته اینکه چرا عضو محترم کمیسیون اقتصادی مجلس ارزش خودرو های داخلی را نصف قیمت کنونی می داند ، بر همگان پوشیده است. شرکت هایی که در رکود اقتصادی دنیا نه تنها متضرر نشدند بلکه قیمت خود رو ها را هم بالا بردند و فروش آنها نیز چند برابر شد ، شایسته چنین اظهار نظر هایی نیستند. کیفیت این خود رو ها تا حدی است که اکثر محصولات این غول های خودرو سازی پیش فروش می شوند و این نشان از درایت مدیران این مجموعه ها در بازار یابی ، کیفیت ، امنیت و ... دارد. مدیران این مجموعه ها تا حد ممکن در مقابل راهنمایی و رانندگی و اداره استاندارد مقاومت کردند تا از نصب ترمز های ABS و کیسه هوا بر روی خود روهای داخلی ممانعت کنند. چرا که ممکن است عده ای به دلیل نا آشنایی با این سیستم های جدید و تصور امنیت بیش از حد انتظار با سرعت بیشتری در معابر تردد کنند و جان خود و سایرین را به خطر بیندازند. ضمن قدر دانی از دست اندرکاران صنعت خودرو سازی کشور پیشنهاد می شود به منظور توسعه فرهنگ رانندگی با احتیاط طی یک فراخوان کشوری سیستم های ABS و ایر بگ های نصب شده بر روی خود روهای قبلی را نیز جمع آوری کرده تا همگی در یک شرایط برابر به رانندگی ایمن بپردازند. در ثانی از قدیم گفته اند « ارزان خری ، انبان خری» خدا وکیلی اگه پراید بشه 2 میلیون شما سوار می شی . کسر شان نیست ماشین دو میلیون سوار بشی و به اقوام بگی ماشین نو خریدی.یک مقدار هم به فکر آبروی خودتان باشد.