طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شوهر چینی

« معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان اعلام کرد در قشم ، برخی از چینی ها با تغییر هویت خود اقدام به ازدواج با دختران ایرانی می کنند و نسبت به گسترش این پدیده هشدار داد. »سایت رجا نیوز
راستش را بخواهید ما همه جور جنس چینی تو کشور داشتیم از آفتابه چینی گرفته تا اسپند دود کن و تخم مرغ و نخود و لوبیای چینی ؛ فقط شوهر چینی کم داشتیم که عجالتاً آن هم به بازار عرضه شد. البته قرار اینجوری نبود و در ادبیات کهن پیش بینی هایی در این خصوص صورت گرفته بود :
کنار آب رکناباد با دیوان محبوبش                  نشسته حافظِ شیراز ، دستش ساغر چینی
نمی دادند لیلی را به مجنون ، گفت اینگونه:     «جهنم! می روم جایش ، بگیرم دلبر چینی»
که البته برعکس شد و دلبر چینی جایش را به شوهر چینی داد! ما فکر می کردیم این چینی ها آدم های دست و پا بسته ای هستند اما حالا متوجه شدیم فقط چشماشون بسته است و حسابی سرشون تو حساب و کتابه.  راستی این ها هویت شان را تغییر می دهند ، با آن چشم های نیمه باز چطور میگن ما چینی نیستیم ، و افغانی یا عرب هستیم. حکایت او بابا نشه که زن چینی  بهش انداخته بودند راه به راه بهش می گفت : « عزیزم اگه خوابت می آد برو بخواب!»
از شوخی که بگذریم به قول آقا رسول که میگه این چینی ها جنس های خوب و اعلا را می فرستن کشور های غربی و جنس های بنجل را راهی بازار های آسیایی می کنند . می ترسیم این شوهر ها هم قلابی از کار در بیان و پس از هفت هشت ماه مثل کامیون های هوو ، زهوارشون در بره و سیستم شون قاطی کنه . اون وقته که باید گفت : « شوی چینی گر به دام افتد تحمل بایدش!»