طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

قطب عالم ایران

کوچکتر که بودیم فکر می کردیم فقط باطری قطب دارد. بعد ها فهمیدیم آهن ربا و کره زمین هم قطب دارند. بزرگتر که شدیم دیدم برخی شهر ها و استان ها هم قطب دارند. مثلاً مازندران قطب کشتی یا اصفهان قطب بسکتبال است. فوتبال ما هم دو قطبی است. البته سر مربی تیم ملی ما هم قطبی بود. موقع کنکور فهمیدیم سازمان سنجش هم قطب دارد ، آنهم 9 تا و از سر دلسوزی از دانشجویان خواسته هر کس در قطب خودش درس بخواند. مثلاً چه کاریه رتبه 5 کشور از کرمان بلند شه بیاد تهران دانشگاه شریف ، همون جا یه رشته خوب پیدا کنه و ادامه تحصیل بده. بگذریم ؛ سوای همه این قطب ها که مادرزادی هستند ، قطب همه قطب های کشور و عالم قطب ایران ، «تهران »است. ما که زیاد تهران نرفتیم ولی بچه ها میگن تهران قطب همه چیز است. قطب علمی ، قطب ورزشی ، قطب اقتصادی ، قطب سیاسی ، قطب سینمایی ، قطب هنری قطب آلودگی و ... من فکر می کنم اگر یک قطب نما در تهران بگذاریم ، سرش گیج برود . اصلاً شاید به خاطر همین قطب هاست که تهران پایتخت ایران شده است. اما یک نکته قابل تامل اینکه چرا با وجود این همه قطب ، مسئولین می خواهند 5 میلیون نفر را از تهران بیرون کنند. تازه وام و زمین هم می دهند که زود تر از تهران بروند.
به نظر من به خاطر وجود همین قطب ها هیچ کس در تهران بیکار نیست. نمونه اش همین بچه های آقا رسول که یکیشون در یک کار خانه تولید سیم ظرفشویی ( یک اطاق 2*3) کار میکنه و اون یکی تو یک کارخانه بزرگتر درب قوطی شامپو سفت می کنه!
البته برخی کارشناسان ( به جز آقا رسول) بر این باورند که به علت قطبی بودن این منطقه از کشور کسانی که در تهران ساکن می شوند ، جَل تهران می شوند و دیگر علاقه ای به ترک این ولایت ندارند و این هیچ ربطی به آب تهران یا خوردن نوشابه در تهران ندارد.