طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

اگر «آقا رسول » شهردار شاهرود بود !


دیروز صبح دیدم آقا رسول در حال ارسال یک ایمیل به شهرداری می باشد . ایمیل را که ارسال کرد آن را بلند برای ما خواند:
بی شک خدمت در نهاد ها و اداراتی که به نوعی با همه اقشار جامعه در ارتباط هستند نظیر آموزش و پرورش ، شهرداری ، بانکها و ... سخت و دشوار است و به دست آوردن دل همه تا حدی غیر ممکن می نماید . علی ایحال اگر من شهردار شاهرود بودم :
1 – با همکاری سایر ادارات و بانکها ، یک مسابقه پیاده روی همگانی برگزار می کردم و یک خودرو جایزه می دادم.
2 – قانون دیوار کشی زمین های بلا استفاده در شهر را پیگیر می شدم تا این زمین ها به محلی برای دفن زباله و نخاله های ساختمانی تبدیل نشوند.
3 – شستشوی جدول های معابر شهری را هر هفته اجرا می کردم.
4 – نحوه محاسبه عوارض ساختمانی و دیگر هزینه های ساخت و ساز را به طور شفاف به اطلاع مردم می رساندم.
5 – در همایشی از چهره های ماندگار شهر و کسانی که به نوعی برای این شهر زحمت کشیده اند ، تقدیر می کردم.
6- هر چند وقت یکبار مسابقات مختلف( تیر اندازی ، دو همگانی ، گل کوچک ، شطرنج و ...) برای عموم مردم ( نه فقط کارمندان) اجرا
می کردم.
7 – یک سی دی از نقاط دیدنی شهرستان ، تفرج گاه ها ، امکانات ، نقشه ، صنایع دستی شهرستان به زبان فارسی و انگلیسی تهیه
می کردم و در اختیار توریست ها و مسافران قرار می دادم.
8 – بر روی ساخت و ساز ها ( علی الاخصوص آپارتمان ها ) نظارت و سختگیری بیشتری می کردم.
9 – یک روز در هر هفته را به جمع آوری زباله های قابل بازیافت ( شیشه و کاغذ ) اختصاص می دادم.
10 – جلسه پرسش و پاسخ ماهانه برگزار می کردم و سعی می کردم به حرف همه گوش کنم.
ایمیل را که خواند بهش گفتم : « از پشت کامپیوتر بلند شو ، الان دفتر دار میاد با پس گردنی بلندت می کنه. برو سماور رو روشن کنه ، یه چایی دور هم بخوریم تا مدیر نیومده.»