طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

غنی سازی با قورمه سبزی!


ما هر از گاهی اوقات که با خودمان خلوت می کنیم و در احوالات این خارجیها غور می کنیم و با تدبر به نوستالژی ها ( خاطره انگیز ها) و دلخوشی های آنها می نگریم، می بینیم که این بندگان خدا دلشان را به چه چیزهای مبتذل و پیش پا افتاده ای خوش کرده اند و بابت آن کلی هم ذوق می کنند و تازه پول های آن چنانی هم می پردازند. آن وقت ما فَت و فراوان، نمونه وطنی این قبیل رویداد ها و مناسبت ها را در کشور داریم ولی نه تنها قدر نگه نمی داریم، بلکه کلی هم غُر می زنیم که چرا چنین و چنان است. نمونه کوچک و به قولی مشت نمونه خروار وجود این همه رستوران چرخان و گردان و رستوران نمای بین جاده ای است با قیمت های آنچنانی و غذا های آنچنانی تر ولی دریغ از ذره ای احساس... حالا شما ملاحظه بفرمائید در آن طرف دنیا چطور رستوران هایشان را حلوا حلوا می کنند و پُز می دهند. اصل خبر به نقل از جراید....
«قــرار اســت بــزودی در جزیره ایبــزا در نزدیکی شــهر والنســیاى اسپانیا، گران ترین رســتوران جهان شروع به کار کند. این رســتوران در واقع بخشی از یک هتل پنج ستاره در این جزیره است. 20 نوع غذا در این رستوران سرو می شود که قیمت هرکدام از آنها نزدیک به 2000 دلار می شود. پاکو رونکرو که معروف ترین آشــپز در سراسر اسپانیاست، ایده ساخت این رستوران را مطرح کرده است. در این رستوران در هر نوبت فقط 12 مهمان پذیرفته می شود. پاکو می گوید دلیل گرانی غذاهای این رســتوران این است که باعث می شود تمام احساسات در فرد با خوردن این غذاها زنده شود. شادی، ترس و نوســتالژی از جمله احساساتی است که فرد با خوردن غذاهای این رستوران به او دست می دهد!» ( جام جم – 9 اردیبهشت 93)
خدا شفا بدهد. طرف یک رستوران زپرتی تاسیس کرده با 20 مدل غذا و پذیرش 12 مهمان، عین مرغ کُرچ دنیا را روی سرش گذاشته و عالم و آدم را خبر دار کرده است. سرکار خانم پاکو رونکرو؛ شما اگر راست می گوئید یک تُک پا به رستوارن های بین راهی ما تشریف بیاورید تا متوجه شوید گرانی و زنده شدن احساسات یعنی چه!
باور بفرمائید در بعضی از این رستوران ها اگر فقط یک نیم پرس غذا بخورید، شادی و ترس و نوستالژی که خوب است جد و آب شما جلوی چشم تان می آید و هر مصیبت و حالتی که تا بحال نشنیده بودید و احساس نکرده بودید، یکجا در وجودتان مستولی می شود جوری که تا آخر عمر فراموش نکنید!
اینجا سوپ درست می کنند با طعم قیمه و قورمه سبزی! البته نه اینکه فکر کنید با باقیمانده خورشت های 4 روز قبل سوپ درست می کنند، نه در واقع سوپ را با قیمه و قورمه سبزی غنی سازی می کنند!
طرف با پیاز کباب کوبیده درست می کند در حد خوراک بره رستوران هیوستن بلومتال لندن! این مدل کباب بر پایه پیاز است که کمی هم گوشت چرخ کرده به آن اضافه می شود که پیاز را بغل کند تا در منقل نیفتند!
در برخی از این رستوارن های بین راهی به منظور نوستالژیک کردن بیشتر ماجرا، با ظروف عتیقه ای از مشتریان پذیرایی می شود که بلاشک تمام کارگران و سهامداران کارخانجات تولیدی این ظروف ریق رحمت را با مخلفات آن سرکشیده اند و خود کارخانه ها نیز تا بحال تبدیل به برج یا پارک شادی شده اند؛ ولی ظروف تولیدی آنها هنوز در این رستوران ها زینت بخش سفره ها و میزهای رستوران است!
آن وقت شما دلتان را به یک پیاله شادی و ترس در رستوران تان خوش کرده اید؟ از شما بعید است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد