طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

15 بخشنامه ارز مسافرتی در یک سال

بانک مرکزی در یک اقدام بی سابقه و نادر ( منظور شوهر سیمین نیست...) ، در طول پارسال 15 بخشنامه متفاوت در خصوص موضوع ارز مسافرتی صادر کرد که بعضاً متناقض با یکدیگر بودند! ( به نقل از جراید)

البته یک وقت خدای ناکرده فکر نکنید مسئولان بانک مرکزی از روی بیکاری و زبانم لال پر کردن وقت ، دست به صدور 15 بخشنامه در خصوص ارز مسافرتی زدند ؛ نه خیر این طور نیست. افزایش نابهنگام و رعدآسای نرخ ارز مسئولان را بر آن داشت که برای جلوگیری از سودجویی عده ای مثل همین عمو سیف ا... خودمان ( سرایدار مدرسه ) دست به این اقدام بزنند. عمو سیف ا... تا آب  را گل آلود دید ، شروع کرد به گرفتن کره هلندی... هر روز بلیط مالزی می خرید و بعد از گرفتن ارز مسافرتی ، آن ها را در بازار آزاد به فروش می رساند ؛ سپس با 50 هزار تومان پروازش را کنسل می کرد و روزی 350 هزار تومان به جیب می زد! به همین سادگی...

بانک مرکزی که دید اوضاع شیر تو شیر است و عمو سیف ا... هم دارد بیت المال را هاپولی می کند ، با چند پاتک سعی کرد جلوی دلالان را بگیرد و نفت در لانه شان بریزد و به حرف بزرگتر ها گوش کند که  « از نیم زیان برگشتن سود است». اولین بخشنامه در خرداد 90 صادر شد که علاوه بر شعب منتخب و صرافی های مجاز ، مسافران می توانند ارز مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و سوپر مارکت های معتبر نیز تهیه کنند! مرداد 90 اعلام کردند فروش ارز فقط از طریق بانک های ملی و ملت و صادرات . آبان 90 بخشنامه ای صادر شد در حد لالیگا ... مسافران خارجی باید علاوه بر داشتن  بلیط ، می بایست «کارت ملی ، شناسنامه عکس دار، کارت پایان خدمت ، رزومه کاری ، یک برگ A4 در خصوص علت سفر ، جواز کسب ، سند منزل ، اصل مدرک تحصیلی ، ویزای کشور مقصد ، اصل فیش پرداخت عوارض خروج کشور ، تعهد کتبی مبنی بر خرید ارز فقط از یک منبع »  را نیز با خود به همراه می آوردند. در اپیزود آخر نمایشنامه صدور بخشنامه ها ، در بهمن 90 بانک مرکزی ، آب پاکی را روی دست سود جویان ریختند و ارز را بعد از مبادی خروجی حوالی پله های هواپیما تحویل داد تا خیال همه راحت شود. تعهد کتبی هم گرفتند که مسافران موقع برگشت فاکتور خرید کالا هایی را با این ارزها  خریداری می کنند به همراه داشته باشند!

البته ما فقط توانستیم برگی از این بوستان را تورق کنیم و گرنه هنر های بانک مرکزی از هزار افزون است...
نظرات 1 + ارسال نظر
یک جراح دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ق.ظ http://dr_ahmadi.mihanblog.com/

ای بابا شما هم که همش مطلب رمز دار دارین
اینا تو کجا چاپ شده بریم بخونیم ؟
ممنون از ایمیلتون

دکتر جان سلام
سایت روز نامه حمایت
www.hemayat.net
ص بیست
در ضمن بعد از چاپ در روزنامه من باید رمز ها را بردارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد